Eroarea radarului nu mai anulează amenda. Ce spun șoferii
Vitezomanii nu mai au scăpare în lupta cu radarele. O decizie a instanței supreme spune că marja de eroare a aparatelor radar NU va mai fi luată în calcul de judecători atunci când şoferii vor contesta o amendă. Fiecare radar poate arăta o viteză mai mică sau mai mare cu 3 kilometri pe oră decât cea reală. Era şi motivul pentru care mulţi şoferi contestau sancţiunile poliţiştilor, în speranţa că judecătorii le micşorau amenzile sau chiar le dădeau permisul de conducere înapoi.
Acord politic semnat de PSD-PNL-UDMR-minorităţi. Crin Antonescu, anunțat oficial candidatul coaliției
Klaus Iohannis l-a desemnat premier pe Marcel Ciolacu
Prima declarație a lui Ciolacu după ce a fost desemnat premier
Lista miniștrilor din noul cabinet
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
- Viteza de 96 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă peste limita de viteză de 50, 46 de kilometri.
Acest bărbat va trebui să scoată din buzunar 1.000 de lei pentru că a fost prins de poliţişti în timp ce gonea pe străzile din Bucureşti.
„Aia e. Cine greșește, plătește, ca mine. Am grelit, trebuie sp platesc, nu? Ne supunem legilor”, spune un șofer amendat.
De multe ori însă, cine greşeşte... contestă apoi. Cum sunt traşi pe dreapta, mulţi şoferi găsesc repede vinovatul: aparatul radar care nu a înregistrat corect viteza. O decizie recentă a instanței supreme spune însă că nu va mai putea fi invocată marja de eroare a aparatelor radar.
„Acea marja de eroare de +/- 3 kilometri trebuia aplicată. Dacă o persoană era prinsă de aparatul radar cu 102 km la oră, se aplica această marjă și judecătorul constata că era de fapt vorba de 99 de km și, nedepășindu-se limita de 100 pentru acea porțiune de drum, ar fi fost vorba doar de o amendă contravențională, nu și de reținerea dreptului de a conduce pe o perioadă de trei luni. Aceasta era una dintre armele care puteau să fie folosite de contravenienți”, explică avocatul Florin Tîrnovan.
Decizia instanței supreme îi bucură cel mai mult pe poliţişti.
„Elimină teoria chițibușului permanent prin care conducătorul auto, în loc să-și asume răspunderea și să puna siguranța sa și a celorlalți mai presus de aceste tertipuri, caută tot timpul să scape de răspundere”, afirmă Bogdan Toader, lider sindicatul Europol.
Ce spun șoferii?
- Mi se pare o decizie dictatorială. Mi se pare o porcărie. În curând n-o să mai putem să spunem nimic.
- Nu-i corect. (Era o portiță a soferilor să mai scape?) Da. Și a vitezomanilor de obicei.
Decizia urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Acela va fi momentul în care noua reglementare va intra în vigoare.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News