Live

În 24 din cele 25 de accidente în care au fost implicate mașini cu volan pe dreapta de la începutul anului, vina a fost a șoferului

Data actualizării: Data publicării:
O ambulanță SMURD intervine la un accident rutier. Sursa foto: Facebook/MAI

În 24 din cele 25 de accidente rutiere, produse în prima jumătate a acestui an, în care au fost implicate autoturisme cu volanul pe partea dreaptă, vina a aparținut conducătorilor acestor vehicule, informează Poliția Română.

De cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu postul de conducere pe partea dreaptă sunt produse din vina șoferilor acestora, pe fondul unei depășiri neregulamentare. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă în cazul depășirilor, șoferul trebuind să pătrundă pe contrasens mai mult decât ar fi nevoie în cazul autovehiculelor cu volanul pe partea stângă.

Totodată, situația devine și mai riscantă pe timp de noapte sau în condiții meteo nefavorabile (ceață, ploaie, ninsoare).

În primele 6 luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane și rănirea gravă a altor 24. În 24 dintre cele 25 de accidente, vina a aparținut șoferilor acestor autovehicule.

90 de accidente în 2019

Anul trecut, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane și 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparținut conducătorilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane și-au pierdut viața și 77 au suferit leziuni grave.

102 accidente grave în 2018

În anul 2018, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 102 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 28 de persoane și 106 rănite grav.

Poliția Română, prin Direcția Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă și asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulație, care ar decurge în urma modificărilor.

La rândul său, Registrul Auto Român a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere și a principiilor privind libera circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru.

La nivelul R.A.R, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului și în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceață spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului.

Editor web: V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Au stârnit hohote de râs în direct, după rezultatele parțiale ale alegerilor: ”Lucrurile sunt cam clare” / ”Eu așa zic”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut pe o poliță RCA a fost de 7,1 milioane lei

Majoritatea românilor știu că accidentele influențează costul RCA, dar șosele din România rămân cele mai periculoase din UE

16 ani de închisoare pentru șoferul de TIR care a încercat să întoarcă pe A1 pentru a evita un control și a ucis două persoane

Radarele fixe vor apărea din nou pe drumurile din România, alături de camere, iar cei care încalcă codul rutier vor fi automat amendați

Partenerii noștri