Hristos a înviat! Digi24 vă urează Paște fericit
Hristos a înviat! Creștinii ortodocși sărbătoresc Învierea Domnului. Oamenii au primit Lumina Învierii lui Iisus Hristos, adusă de la Ierusalim, în bisericile din toată țara. Este cea mai mare sărbătoare a creștinătății. Echipa Digi24 vă urează Paște fericit!
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Postul Crăciunului a devenit un lux. Cu cât s-au scumpit legumele față de anul trecut
Cele mai ciudate tradiții în jurul lumii de Paște
Iohannis și soția sa participă la slujba de Înviere la Sibiu
Un preot din București declară război TikTok-ului în post
Deși BOR îi interzice, un preot vrea să fie primar din partea PNL
Miza înființării unei mitropolii a Tomisului
Preotul Calistrat: „10% din ce câștigi la nuntă trebuie să dai Bisericii. L-ați luat pe Dumnezeu de prost?!”
Arhiepiscopul Teodosie a fost întrerupt în timpul slujbei
Sărbătoarea Paştelui este considerată a fi una a bucuriei date de vestea Învierii. O veste care, până la Înălţarea Domnului, respectiv timp de 40 de zile, se regăseşte în salutul „Hristos a înviat!”, la care se răspunde cu „Adevărat a înviat!”.
Milioane de români au venit la biserică pentru a primi vestea Învierii lui Iisus Hristos, pentru ca mai apoi să ia Lumina Sfântă şi să ducă vestea mai departe.
Lumina Sfântă, adusă de la Ierusalim
Lumina Sfântă este un miracol al ortodoxiei, care are loc fiecare an, în timpul Vecerniei din Sâmbăta Mare. Între orele 12:30 şi 14:30, deasupra Sfântului Mormânt se aprinde un foc despre care, cei care au asistat la miracol, spun că se pogoară din cer.
Sfântul Mormânt este inspectat încă din Vinerea Mare, imediat după Prohod. Verificarea o fac trei polițiști, de obicei un arab, un turc şi un evreu. Rolul lor este de depista dacă există vreo sursă de foc în încăperea sfântului mormânt.
De asemenea, polițiștii îi percheziționează pe cei care pătrund acolo, în momentul ceremoniei religioase.
După ce le permit accesul, luminile se sting și uşa se sigilează. Patriarhul ortodox al Ierusalimului este și el controlat de poliţişti, în prezenţa martorilor care aparţin tuturor confesiunilor.
Acesta desigilează intrarea în Mormânt şi pătrunde în prima încăpere, în „Capela Îngerului”, însoţit - conform tradiţiei - numai de un arab de religie islamică.
Mesajul Patriarhului Daniel
În Pastorala de Paști, patriarhul Daniel a subliniat că „învierea universală nu este un fenomen natural, ci este darul exclusiv al lui Dumnezeu, dăruit oamenilor prin Iisus Hristos, iar ziua Învierii ne îndeamnă să ne luminăm viaţa prin iertare şi iubire pentru toţi oamenii”.
„Învierea Domnului nostru Iisus Hristos este adevărul central al credinţei creştine şi lumina permanentă a vieţii Bisericii. De aceea, Sfintele Paşti sunt sărbătoarea cea mai mare a Ortodoxiei, iar duminica, ziua întâi a săptămânii, orientează timpul vieţii pământeşti a creştinului spre viaţa cerească veşnică, potrivit Crezului ortodox: „aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie”. Învierea lui Hristos este biruinţa iubirii Sale răstignite pe Cruce asupra iadului, asupra diavolului şi asupra morţii, dar şi începutul unei vieţi noi, viaţa veşnică din Împărăţia cerurilor”, a spus patriarhul.
„Cu alte cuvinte, Învierea lui Hristos nu este reanimarea unui cadavru sau revenirea la viaţa biologică pământească amestecată cu suferinţa şi moartea. Hristos Cel înviat din morţi este total liber faţă de determinismele spaţiului şi timpului. El trece prin uşile încuiate când Se arată ucenicilor în seara Învierii Sale (cf. Ioan 20, 19). Călătoreşte cu Luca şi Cleopa spre Emaus ca un pelerin necunoscut, dar Se descoperă lor la frângerea pâinii şi apoi Se face nevăzut (cf. Luca 24, 15-31)”, se arată în pastorală.
„Se arată când şi când ucenicilor Săi (de zece ori), timp de 40 de zile, vorbindu-le despre tainele Împărăţiei cerurilor (cf. Faptele Apostolilor 1, 3), iar apoi Se înalţă întru slavă la ceruri (cf. Faptele Apostolilor 1, 9; Luca 24, 51), pentru a trimite ucenicilor pe Duhul Sfânt Mângâietorul (cf. Ioan 15, 26). Deşi înălţat întru slavă la ceruri, Hristos Cel răstignit şi înviat din morţi rămâne, prin harul Duhului Sfânt, tainic prezent împreună cu ucenicii în Biserica Sa (cf. Matei, 28, 20).
Viaţa sfântă a Bisericii este viaţa lui Hristos Cel răstignit şi înviat dăruită oamenilor prin Sfintele Taine ale Bisericii. De pildă, Botezul este participarea la moartea şi învierea lui Hristos (cf. Romani 6, 3 şi 11). Sfânta Euharistie este împărtăşirea cu Trupul şi Sângele lui Hristos Cel răstignit şi înviat, ca arvună a vieţii veşnice (cf. Ioan 6, 54). Domnul Iisus Hristos, în Evanghelia Sa, spune că la sfârşitul veacurilor va avea loc învierea tuturor celor din morminte: „Vine ceasul când toţi cei din morminte vor auzi glasul Lui (Hristos) şi vor ieşi cei care au făcut cele bune, spre învierea vieţii, iar cei ce au făcut cele rele, spre învierea judecăţii” (Ioan 5, 28-29)”, a mai spus patriarhul.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News