Guvernul introduce noi termene de valabilitate a pașapoartelor
Guvernul introduce noi termene de valabilitate a pașapoartelor, pentru a reduce aglomerația la ghișee. De exemplu, paşapoartele cetăţenilor de peste 25 de ani vor fi valabile 10 ani, faţă de 5 ani, până acum.
Un tramvai din Timișoara a sărit de pe linii și a ajuns pe trotuar. Imagini surprinse după incident
Stâlpul prăbușit peste un tramvai din București a fost remontat, dar cu susul în jos
Încă doi români au fost identificați printre decedații din Spania, în urma inundațiilor catastrofale
Replici istorice din dezbaterile electorale pentru alegerile prezidențiale
Primarul lăutar din Mehedinți care își rotunjește veniturile din cântări la nunți și botezuri
Spaniolii își învelesc mașinile cu folie de plastic și le ancorează de stâlpi
Șofer filmat cu un copil în brațe, la volan. Ce amendă riscă bucureșteanul căutat acum de poliție
Arhiepiscopul Teodosie poate fi judecat pentru cumpărare de influență
Adolescent de 14 ani, descoperit în trafic după ce a condus 70 de kilometri cu fratele său în vârstă de 10 ani pe scaunul din dreapta
"În şedinţa de Guvern de astăzi a fost propus şi adoptat un proiect de lege privind extinderea termenelor de valabilitate a paşapoartelor şi condiţiilor de emitere a acestora. Aşadar, valabilitatea paşapoartelor simple electronice va fi extinsă la 10 ani, faţă de cinci în ani în prezent, în cazul persoanelor care au împlinit vârsta de 25 de ani. Pentru persoanele cu vârsta între 12 şi 25 de ani, paşaportul simplu elctronic va fi valabil cinci ani, iar pentru cei cu vârsta de până în 12 ani - paşaportul simplu electronic va fi valabil trei ani", a precizat Nelu Barbu, purtătorul de cuvânt al Executivului, citat de Agerpres.
Purtătorul de cuvânt al Executivului a subliniat că măsurile cuprinse în proiectul de lege vizează fluidizarea activităţii serviciilor de paşapoarte prin "scăderea numărului de solicitări pentru eliberarea documentelor".
De asemenea, a spus Nelu Barbu, proiectul de lege are în vedere reevaluarea cadrului normativ care reglementează eliberarea paşaportului simplu temporar.
"Pentru eliberarea unui astfel de document, deci paşaport simplu temporar, trebuie să existe situaţii de urgenţă obiective, determinate de motive de sănătate, familiale sau profesionale în care titularul nu dispune de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic. Această urgenţă va trebui dovedită în momentul depunerii cererii de eliberare a paşaportului simplu temporar. Pentru situaţiile în care se solicită eliberarea unui paşaport simplu temporar în scopul deplasării minorului în străinătate, e o chestiune foarte importantă, pentru studii sau concursuri oficiale organizate de instituţii străine a fost eliminată obligaţia ca documentele doveditoare să fie autorizate de o autoritate administrativă română. Un copil care merge la un concurs internaţional poate veni cu dovada că merge la concurs, nu trebuie să existe celebra ştampilă", a arătat Barbu.
El a mai spus că persoanele care, din "orice motive", nu doresc eliberarea unui paşaport simplu electronic pot solicita eliberarea unui paşaport simplu temporar care le va fi eliberat în intervalul în care se emite paşaportul simplu electronic. "Sunt persoane care nu doresc un paşaport electronic şi pot obţine un paşaport temporar. Dacă nu este urgent, nu va mai fi eliberat în regim de urgenţă", a precizat Nelu Barbu.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News