"Golden Gate de România" are din nou probleme. Pe podul de la Brăila se face a treia asfaltare în doar nouă luni de la inaugurare
La niciun an de la inaugurarea fastuoasă, podul peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate de România, are din nou probleme și are nevoie de reparații. Este a treia asfaltare în doar nouă luni.
Asfaltare blocată într-o comună din Gorj, din cauza unei erori într-o hârtie
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Un TIR a căzut de pe un pod în Dunăre. Trupul șoferului a fost găsit de scafandri după ore de căutări
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
Un nou drum expres se deschide în România peste cinci zile
Sute de proiectile din Al Doilea Război Mondial au fost descoperite de muncitori
Podul „Europa Unită” ar urma să fie dat în circulație până la finalul anului
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Pe sensul Tulcea - Brăila se circulă pe singură bandă, deoarece banda 1 este complet închisă, acolo făcându-se reparații.
Este a treia intervenție de acest fel din ultimele nouă luni, de la inaugurare.
Podul suspendat peste Dunăre a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. La scurt timp, pe asfaltul podului din porțiunile de urcare și coborâre au apărut denivelări, iar autorităţile au dat vina pe șoferii de camion care nu respectă limita de tonaj impus pe timp de vară, de 7,5 tone.
La sfârșitul lunii august, au fost verificate toate cele 100.000 de șuruburi din structura podului și s-a constatat că 401 nu erau prinse bine.
La sfîrșitul lunii octombrie 2023, șoferii au reclamat că asfaltul era denivelat și că pe alocuri apăruseră crăpături, asta după ce în urmă cu o lună, prima bandă de circulație pe sensul spre Brăila fusese închisă tot din cauza unor fisuri în asfalt. La kilometrul cinci al podului suspendat peste Dunăre, pe sensul de mers spre Brăila, apăruse o gaură atât de adâncă în asfalt, încât, dacă introduceai mâna, puteai atinge tablierul.
Podul a costat 500 de milioane de euro și este cea mai mare lucrare de infrastructură din România de după Revoluție. Are o garanție de 10 ani, timp în care orice reparație este făcută de constructor.
Grindeanu: Există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte. Altfel, nu vom face recepţia
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu afirmă că cei de la CNAIR au terminat evaluarea lucrărilor de la podul peste Dunăre de la Brăila şi că există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte, iar până când nu sunt înlăturate, nu vor face recepţia.
El a mai spus că în acest moment e un soi de semişantaj, în care li se transmite că nu vor da în circulaţie partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării, până nu se recepţionează podul.
”Colegii mei de la CNAIR, în urmă cu o săptămână au terminat evaluarea lucrărilor de la pod. Există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte (..) după care vom trece recepţia acestei lucrări. Până când aceste neconformităţi nu sunt înlăturate şi lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformităţi, noi nu vom face recepţia. Punct”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul a arătat că a transmis acest lucru nu doar conducerii locale a acestei multinaţionale, ci şi conducerii centrale de la Roma, arătând că acesta este parcursul normal.
”Nu vreau să intru într-un soi de şantaj. (...) A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semişantaj în care, domnule, nu vă dăm în circulaţie până nu ne recepţionaţi şi podul”, a spus Grindeanu, precizând că colegii lui nu pot recepţiona o lucrare atât timp cât există bucăţi neconforme.
”Înţeleg că au început să îndepărteze aceste neconformităţi”, a mai arătat ministrul Transporturilor.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News