Live

Povestea familiei care a obținut în justiție oprirea lucrărilor la Autostrada Sebeș-Turda. Răspunsul halucinant al constructorului

Data actualizării: Data publicării:
FOTO: captură video alba24.ro

O familie din județul Alba a obţinut în justiţie oprirea lucrărilor la Autostrada Sebeş - Turda. Oamenii se plâng de 6 ani de zgomotul insuportabil generat de construirea autostrăzii și spun că, în mod ilegal, drumul de mare viteză străbate intravilanul localității. Deși instanța le-a dat câștig de cauză și a decis stoparea lucrărilor până la montarea de panouri fonice, constructorii au ignorat hotărârea judecătorească.

În acest timp, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susţine că situaţia determinată de blocarea prin sentinţă judecătorească a lucrărilor la Autostrada Sebeş – Turda, în punctul de lucru de la Oarda de Sus, este exclusiv problema antreprenorului. Asta după ani întregi în care instituția a ignorat apelurile oamenilor și i-a lăsat „exclusiv” în grija constructorului. „Dacă statul vostru nu vă apără, de ce veniți la noi?” le-a spus oamenilor un reprezentant al antreprenorului italian Ipresa Pizzarotti, scrie alba24.ro. Aceeași sursă scrie că miza pentru care CNAIR dă vina pe constructor o reprezintă potențialele daune pe care le-ar putea obține familia și consideră că acestea trebuie plătite de constructor.

 

Familia Lăncrăjan se trezește de sase ani, în fiecare dimineață, cu un zgomot infernat în casă. Au aflat din presă că șoseaua de mare viteză va trece pe lângă casa lor tocmai după ce s-au mutat în zonă, în căutare de liniște.

Floare Lăncrănjan, proprietară: „Nu cred că cineva poate să-și imagineze ce însemnă să stai când se ridică un viaduct, la baza acestuia și în apropierea terasamentului unei autostrăzi...”

O parte a lotului 1 al autostrăzii Sebeș Turda, trece practic printre două case. Problema este însă veche, încă din 2013, de la proiectarea autostrăzii. Constructorul nu a asigurat atunci panourile fonice, garda de mediu l-a amendat în 2018 cu suma de 50.000 de lei, însă, problema a rămas nerezolvată. 

Oamenii acuză că s-a tăiat în două terenul intravilan al localității, iar o bucată, cea pe care s-a construit viaductul, s-a declarat extravilană, astfel că autostrada trece acum printre două case.

Floare Lăncrănjan, proprietară: „Ne-am mobilizat și am strâns 700 de semnături, pentru că autostrăzile nu se fac în intravilalanul localității. Nimeni nu a stat de vorba cu noi.”

Anul trecut, familia Lăncrănjan a dat CNAIR și firma constructoare în judecată. Inițial a pierdut, dar a făcut recurs, iar pe 11 noiembrie, Tribunalul Alba i-a dat câștig de cauză și a decis stoparea temporară a lucrărilor până la montatea panourilor fonice. Însă, constructorii au încălcat hotărârea judecătorească definitivă și au trimis utilajele pe șantier, ca în fiecare zi.

Floare Lăncrănjan, proprietară: „Nu poți să pui interesul național înaintea vieții omului, chiar dacă el este un oarecare.

Într-un comunicat transmis către presă, Compania Națională de Administratre a Infrastructurii Rutiere dă vina pe constructor și cere un raport urgent legat de situația de la Oarda de Sus.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Luni se deschide circulația pe segmentul Dumbrava – Mizil din autostrada A7

Azi se deschide circulaţia pe A7 între Buzău și Focşani

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Partenerii noștri