Orele negre pe șoselele din România: lunea și vinerea, între 18.00 și 19.00. Titi Aur: Fără educație nu vom scăpa de sânge pe drumuri
La începutul weekendului, dar și în seara primei zile lucrătoare a săptămânii sunt ore negre pe șoselele din România. Statisticile Poliției Rutiere arată că lunea și vinerea, între orele 18.00 și 19.00 au loc cele mai multe accidente rutiere grave, cu morți sau răniți care necesită spitalizare. Totul ține de educație și nu vom scăpa de sânge pe șosele până nu avem un plan național în acest sens, a declarat la Digi24 Titi Aur, expert în conducere defensivă.
Noi imagini cu accidentul provocat de „nepotul lui Dracula”
Zeci de percheziții la un clan de cămătari
Hairstylistul vedetelor a făcut scandal în trafic. Cum se apără Bassam Dabbas
Predoiu, despre crimele din Constanța
Panică în Munchen. Un bărbat înarmat a fost împușcat de polițiști
Un polițist sare din mașină și lovește cu pumnii și picioarele un șofer
Parcarea în care a avut loc accidentul de lângă Parcul Pantelimon este ilegală
Un hoț i-a ironizat pe polițiști pe TikTok, dar a fost arestat după 5 minute
Momentul în care un traficant de droguri aruncă marfa pe geam
Anul trecut a fost marcat de restricții dure, impuse pentru a limita răspândirea COVID-19, așa că în prima jumătate a anului, numărul accidentelor rutiere grave de pe drumuri a fost mai mic.
A început să crească în lunile de vară. Cel mai mare număr a fost atins în august, pe final de sezon estival, iar în ultimele săptămâni ale anului a scăzut iar pentru că s-a revenit la restricții dure.
91,7% dintre evenimentele rutiere grave au avut loc în condiţii meteo normale.
Analizând numărul persoanelor decedate raportat la numărul accidentelor rutiere grave, observăm că anul 2020 a fost caracterizat de un indice de mortalitate mai
mare în toate zilele săptămânii față de anul precedent.
Cele mai multe accidente rutiere grave - 534 - s-au produs în intervalul 18.00 - 19.00. Accidentele rutiere produse până la ora 7.00 şi după ora 17.00, deşi mai puţine ca număr, sunt caracterizate de o mortalitate mai ridicată, ceea ce sugerează faptul că, în condiţii de trafic mai puţin intens, oamenii sunt mai imprudenți la volan, ceea ce duce la mai multe accidente soldate cu victime.
În ceea ce privește principalele cauze ale accidentelor, viteza excesivă rămâne pe primul loc, urmată de traversarea neregulamentară ori neacordarea de prioritate în trafic. Următoarele cauze în ordinea frecvenței lor de manifestare sunt: abaterile bicicliștilor, neacordarea de prioritate pietonilor și neacordarea de prioritate vehiculelor.
În medie, cinci oameni mor zilnic în România, în accidente rutiere
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat ca Digi24 că în weekend se amestecă pe drumurile publice șoferii profesioniști cu cei amatori.
"Profesioniști nu sunt doar cei care lucrează ca șofer, ci cei care circulă zi de zi. Totodată, în weekend apar și șoferii amatori, care conduc mai rar, și atunci se încurcă traficul, apar diferite feluri de a conduce, se și aglomerează, deoarece începe naveta navetiștilor, care la final de săptămână se duc spre casă. Sunt tot mai mulți aceștia, a spus Titi Aur.
În spatele acestor statistici, sunt însă și alte motive", a subliniat el.
Potrivit lui Titi Aur, șoferii nu conștientizează la ce pericole se expun, consideră că lor nu li se poate întâmpla nimic.
"Din păcate, în România, în medie, în fiecare zi cinci oameni mor, iar în jur de 70 – 80 sunt răniți.
"Părinții trec cu copiii de mână printre mașini"
Totul ține de educație, singurul domeniu în care nu s-a avansat deloc după Revoluție. La educație s-a regresat chiar.
Vorbim și de educația de acasă, părinții trec cu copiii de mână printre mașini, nu respectă trecerea de pietoni, nu pun copiilor centura de siguranță, nu îi pun în scăunel pe cei mici, fac asta pentru că nu conștientizează. De aceea e nevoie de educație pe toate planurile.
Până nu se va întâmpla asta nu scăpăm de sânge pe șosea.
România e țara cu cele mai multe accidente din Europa. În 2019, am avut 130 copii morți în accidente, prin comparație Suedia a avut zero. Se poate, dar trebuie un plan național", a subliniat Titi Aur.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News