Video Haos în aeroporturi, după ce zeci de zboruri au fost anulate sau amânate din cauza caniculei. Cum pot fi despăgubiți pasagerii
E haos în aeroporturile din Europa, inclusiv în România. În prezent, mai multe zboruri au întârzieri uriașe, atât la Plecări, cât și la Sosiri. Din cauza curselor întârziate sau anulate, mulți turiști și-au ratat vacanțele.
Haos pe Aeroportul Otopeni din cauza bagajelor. Sute de pasageri au așteptat ore întregi ca să le recupereze: „E inacceptabil”
Pilot TAROM, despre zborurile anulate: „Nu a fost o grevă mascată. A fost o reacţie la condiţiile pe care le avem”
Blocajul TAROM: Compania vrea să mărească salariile angajaților
Haos pe Aeroportul Otopeni
Români blocați pe aeroport în Antalya
Popșoi: Rusia folosește Moldova ca un vas Petri
Aterizare cu emoții: Un Boeing 747 al Lufthansa țopăie pe pistă înainte ca piloții să decidă ridicarea în aer a aeronavei
Două românce primesc 100.000 de euro despăgubiri după ce sora lor a murit în Italia
În zona de Plecări sunt peste 25 de zboruri care sunt și au fost marcate pe parcursul zilei ca fiind întârziate.
Principalele cauze pentru care s-a ajuns la această situație țin de vreme. Temperaturile foarte ridicate au cauzat probleme companilor aeriene, inclusiv sistemului de climatizare.
Totuși, s-au găsit soluții provizorii pentru ca toți călătorii să aibă condiții decente.
Cum pot fi despăgubiți pasagerii
Oamenii trebuie să știe însă că pot cere despăgubiri, dar, vident, cu respectarea mai multor reguli.
Cristi Pitulice, consultant în turism: „Avem aceste restricții cu pistele, condițiile din aeroporturi generate de încălzirea globală. Liniile aeriene au zborurile împinse la capacitate maximă. Dacă avem o avarie sau avion la sol, nu poate fi foarte repede înlocuit și va trebui să așteptăm o perioadă de timp. În general, e bine să plecăm dimineața. Avem toată ziua la dispoziție și dacă avem întârziere să recuperăm și să ne reorganizăm, să aplicăm, să luăm bilet pentru alt zbor.”
Ramona Colea, reprezentant al unei agenții privind drepturile pasagerilor: „E important ca pasagerii să știe că în astfel de situații au drepturi. Ca să le fie respectate, trebuie să rămână în posesia documentelor de călătorie. Când se întorc, e important să aibă bani în posesie, pentru că s-ar putea să-și asigure cazare, masă, transport. Să știe că întârzierea mai mare de trei ore la aterizare generează compensații de 250 euro, pot ajunge la 600 euro. Sunt în plus față de rambursările de cheltuieli pe care pasagerii le au din cauza acestor anulări.”
Editor : B.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News