Sorin Cîmpeanu: În a doua parte a lunii octombrie am putea ajunge la o incidență de 6 la mie la București
Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat duminică seara la Digi24 că este posibil ca în a doua jumătate a lunii octombrie să se ajungă la București la o incidență a cazurilor de COVID de 6 la mie, prag de la care se intră în sistemul de învățământ online, cu excepția grădinițelor și creșelor. El a precizat că decizia intrării sau nu a unei școli în online se va lua în funcție de rata de incidență anunțată vinerea în localitatea respectivă și se va menține pentru durata întregii săptămâni următoare, indiferent de ratele de incidență la care se ajunge între timp.
Ministrul a spus că deocamdată, cu o săptămână înainte de începerea școlilor, nicio localitate din România nu are o rată de incidență de 6 la mie, cu excepția a două comune care erau în carantină, dar una dintre ele nici nu are școală. Prin urmare, așa cum se prezintă lucrurile acum, școala ar începe cu prezență fizică peste tot.
„În București, astăzi avem o rată de infectare de 1,02, am depășit 1 la mie. La 1 august aveam 0,13 la mie, iar pe 31 august de șase ori mai mult, 0,78, deci într-o lună, între 1 și 31 august, am crescut de șase ori. Vom vedea. În acest ritm, dacă nu înțelegem importanța vaccinării, este posibil să ajungă și Bucureștiul, în a doua parte a lunii octombrie, la 6 la mie. A nu se confunda atingerea pragului de 6 la mie cu intrarea în carantină”, a atras atenția ministrul educației.
Sorin Cîmpeanu crede că și dacă se va ajunge la intrarea școlilor în online, nu va fi pentru o perioadă lungă, ci pentru două săptămâni. Conform Ordinului comun emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, se ia în calcul rata de infectare valabilă pentru ziua de vineri a fiecărei săptămâni, iar scenariul stabilit este valabil pentru întreaga săptămână.
„Cu alte cuvinte, dacă într-o zi de vineri vom avea 5,99 la mie, toată săptămâna viitoare școlile vor fi cu prezență fizică, chiar dacă luni, marți, miercuri se ajunge la 6,01 sau 6,05 la mie. Sunt praguri stabilite și asumate de autoritățile române - INSP, Ministerul Sănătății, CNSU”, a explicat Sorin Cîmpeanu.
Cât de pregătiți suntem pentru școala online?
În ceea ce privește pregătirea pentru școala online, ministrul spune că situația accesului elevilor la tablete și internet este mult mai bună decât la începutul anului școlar trecut, dar totuși, încă departe de a se asigura condițiile unei educații satisfăcătoare.
„Suntem mult mai bine decât eram la începutul anului școlar trecut, dar nu suntem atât de bine pe cât ar trebui. Nici din perspectiva conectivității, nici a disponibilității de echipamente, nici a formării cadrelor didactice, deși au făcut eforturi admirabile și - atenție - nicidecum din perspectiva platformelor dedicate evaluării. Un act educațional începe și se finalizează cu evaluare. Nimeni nu are platforme dedicate evaluării, deci evaluările sunt total irelevante. Din acest motiv, ordinul de ministru prevede că la maximum posibil este școala online, pentru că nu suntem pregătiți. Suntem mai bine pregătiți decât în urmă cu un an, dar nu suntem pregătiți. Dacă nu suntem pregătiți, elevii vor acumula pierderi și mai mari din perspectivă educațională”, a spus Sorin Cîmpeanu.
El a amintit că printr-o ordonanță de urgență s-au achiziționat tablete în valoare de 100 de milioane de euro și au fost distribuite 60.000 de laptopuri, dar asta nu e suficient.
„Există în continuare zone, dincolo de raportări, în care eu personal nu am avut semnal nici la telefon, nici la laptop, nici la nimic. Deci, în acele zone în care pe harta oficială apărem cu conectivitate disponibilă, știu sigur că nu există conectivitate. De-asta trebuie evitat învățământul online și învățământul hibrid”, a punctat ministrul educației.
Editor : Luana Pavaluca
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News