Noul ministru al Educaţiei: „Luăm în calcul ceea ce numim curriculum la decizia şcolii să devină curriculum la decizia elevilor”
Ligia Deca, noul ministru al Educaţiei, a anunţat joi că ia în calcul transformarea curriculumului la decizia şcolii în curriculum la decizia elevilor din oferta şcolii. Ea a mai precizat că va păstra măsurile care au intrat în vigoare anul acesta, dând exemplu organizarea modulară a anului şcolar, urmând să facă o evaluare peste un an.
„O adevărată reformă a sistemului educaţional din România ar trebui să înceapă cu un lucru esenţial - bucuria elevului şi a studentului de a merge la şcoală. Ne dorim să urmărim interesele elevilor motivându-i şi oferindu-le un mediu stimulativ care să îi ajute să să îşi îndeplinească potenţialul şi care să încurajeze performanţa. Am avut deja săptămâna asta consultări cu reprezentanţii elevilor. Cu toţii îşi doresc mai multă flexibilitate, dar şi mai multă implicare în propriul parcurs de învăţare. Tocmai de aceea luăm în calcul ceea ce acum numim curriculum la decizia şcolii să devină curriculum la decizia elevilor din oferta şcolii”, a declarat Ligia Deca joi, la prima conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
Ea a spus că aceste tipuri de curriculum se vor constitui atât din pachetele de discipline opţionale ofertate la nivel naţional şi local, cât şi din discipline opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ.
„Analizăm şi ideea de a utiliza mijloacele digitale acolo unde este posibil, pentru a nu pierde ceea ce am câştigat în timpul pandemiei, creând discipline opţionale cu o componentă de predare şi de învăţare online”, a explicat Deca.
9.000 de amendamente la legile „România Educată”
Ea a spus că o prioritate a mandatului este finalizarea proiectelor legislative „România Educată”.
Ligia Deca a afirmat că în urma procesului de consultare pe marginea acestui pachet de proiecte legislative au fost depuse peste 9.000 de amendamente.
„A existat un proces de dezbatere publică care s-a încheiat. În acest proces am primit peste 9.000 de amendamente pe care le citim, le analizăm şi le acordăm importanţa cuvenită. Încercăm să finalizăm în termenul stabilit şi pentru aceasta am început discuţii cu specialişti în zonele care mai sunt încă în lucru şi care au suscitat interes public. Evaluările, măsurile legate de integritate, secţiunile care vizează echitatea în sistemul educaţional sau internaţionalizarea. Vom armoniza acte normative cu recomandările care susţin calitatea, echitatea, integritatea şi aş sublinia predictibilitatea în sistemul românesc de educaţie”, a arătat ministrul Educaţiei.
Deca a mai declarat că o a doua prioritate a mandatului său este îndeplinirea ţintelor şi jaloanelor din PNRR.
„Voi păstra organizarea modulară a anului şcolar”
Totodată, Ligia Deca a anunțat că va păstra măsurile care au intrat în vigoare anul acesta, dând exemplu organizarea modulară a anului şcolar, şi a spus că va analiza această formulă după un an de la implementare.
„O a treia prioritate a mandatului meu este asigurarea predictibilităţii şi cred că am auzit cu toţii această nesiguranţă pe care părinţii, elevii, studenţii, societatea în ansamblu pare că o are când vine vorba despre ce se va întâmpla mâine, ce se va întâmpla anul viitor. Ne dorim ca acest lucru să dispară. Ştiu că elevii, studenţii, părinţii şi profesorii aşteaptă răspunsuri clare cu privire la noile legi ale educaţiei şi că vor să existe acel timp de tranziţie rezonabil, timp în care să ne pregătim cu toţii de schimbările pe care atât specialiştii, cât şi societatea le văd necesare. Tocmai de aceea, voi păstra măsurile care au intrat în vigoare anul acesta, de exemplu organizarea modulară a anului şcolar şi vom analiza această formulă după un an de la implementare”, a mai spus Deca.
Școli deschise indiferent de criza energetică
Ea a afirmat că doreşte ca şcolile să rămână deschise indiferent de cursul pe care îl va lua criza economică sau cea energetică.
„În plus, apropo de ceea ce se vorbeşte în spaţiul public, Ministerul Educaţiei şi eu personal dorim ca şcolile să rămână deschise, indiferent de cursul pe care criza economică sau energetică îl va lua. Nu ne mai putem permite goluri sau pauze în procesul de învăţare şi de aceea există discuţii guvernamentale privind sprijinul acordat şcolilor şi autorităţilor publice locale, în aşa fel încât să nu existe discuţii, cum am mai văzut, punctual, de trecere în online, când, de facto, copiii au nevoie să vină la şcoală”, a susţinut ministrul.
Ligia Deca a afirmat că îşi doreşte un „cadru legislativ stabil” care să ofere încredere, echitate în sistem.
„De asemenea, îmi doresc să avem un cadru legislativ stabil, care să ofere încredere şi echitate în sistem, îmi doresc o educaţie de calitate pentru fiecare copil şi, aşa cum spuneam, un sistem predictibil, transparent, funcţional, care să aducă rezilienţă în faţa oricărei crize şi investiţii pentru reducerea abandonului şcolar”, a arătat ministrul Educaţiei.
Editor : B.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News