„Doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect românește”. Cele mai grave greșeli identificate la Evaluarea Națională 2022
Peste 80 la sută dintre elevii de gimnaziu au luat Evaluarea Națională, mai mulți decât anul trecut, dar altele sunt procentele care arată în ce stadiu este Educația din România. Verbele „a fi” și „a vrea” le creează mari probleme copiilor care au făcut opt ani de școală. Atât de mari, încât la un subiect doar 6 la sută dintre candidați au reușit să scrie perfect românește. Evaluatorii nu sunt capabili să dea aceeași notă atunci când folosesc o grilă pentru corectare. Iar elevii care învață la țară au de trei ori mai multe medii sub 5 decât cei care merg la școli de la oraș.
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Situație aberantă într-o școală din Timiș. Deși există o clădire nouă, elevii fac cursuri în module
Deca, despre „camera de detenție”: E un spațiu în care și până acum școlile îi puteau separa pe cei care deranjează ora de colegii lor
Scene teribile în fața unei școli din China. 11 oameni, printre care 5 copii, au murit striviți de un autobuz scăpat de sub control
Mesajul fotbaliștilor de la Euro 2024 pentru elevii care susțin Evaluarea Națională
Discurs marcant al unei șefe de promoție la liceu: Școala a devenit o sursă de frustrare și dezamăgire
Doi bărbați din Caraș-Severin au intrat într-o școală pe un geam lăsat deschis și au furat banii pentru bursele elevilor
Sorin Cîmpeanu, ministrul educației: „Avem și itemi care au un procent mic de rezolvare. Spre exemplu, itemul 8 de la subiectul 1B, doar 6% au rezolvat integral corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect românește. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a ști ce avem de făcut. Mai exact, verbele «a vrea» sau «a fi» sau substantivul «stradă», adjectivul «mândru» sau acordul pronumelui cu substantivul - 14% nu știu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută.
Itemul 5 de la subiectul 1B. Doar 43% dintre elevi știu să identifice verbele. 21% n-au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la subiectul 1B - doar 37% dintre elevi știu să identifice o propoziție principală și una atributivă. Aceasta este competența aferentă clasei a VIII-a.
8% dintre elevi nu pot identifica o informație prezentată explicit în primul enunț al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie și de punctuație”.
Oficialul spune că 60% dintre elevii care au participat la Evaluarea Națională sunt din mediul urban iar 40% din mediul rural.
„Din păcate, se confirmă slaba calitate a educaţiei în mediul rural. Rămâne principala problemă. În mediul rural, am avut medii sub 5 de trei ori mai multe decât în mediul urban”, a mai spus Cîmpeanu.
Cîmpeanu: Unii profesori nu au acordat un punctaj corect la întrebările de tip grilă. Vom lua măsuri
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi că vor fi luate „măsurile care se cuvin” în cazul profesorilor care, „în mod repetat”, nu au acordat un punctaj corect la întrebările de tip grilă de la Evaluarea Naţională.
„Avem un chestionar de satisfacţie, să spunem, pe care l-am adresat cadrelor didactice, pentru a şti ce trebuie să îmbunătăţim în organizarea acestui proces de evaluare digitală. Trebuie să spun că avem şi situaţia, nu o să o facem publică, dar avem şi situaţia şi vă asigur că vom lua măsurile care se cuvin pentru acei colegi care nu au acordat un punctaj corect la întrebările de tip grilă, în mod repetat, pentru că am identificat cazuri de colegi care, în mod repetat, au apreciat greşit partea de grilă, unde nu există niciun fel de scuză, iar acest lucru se vede. Se vede!”, a spus Cîmpeanu, conform Agerpres.
Ministrul educaţiei a caracterizat drept „lucruri triste” diferenţele de punctaj înregistrate între evaluatori la subiectele de tip grilă.
„Este inadmisibil ca la partea de grilă să existe diferenţă între cei doi evaluatori şi totuşi acest sistem ne-a arătat diferenţe între cei doi evaluatori, inclusiv la partea de grilă. Au putut să fie corectate”, a arătat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a anunțat, joi, într-o conferință de presă, că peste 82% dintre elevi au luat peste nota 5 la Evaluarea Națională 2022.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News