60.000 de elevi de a XII-a nu au mai ajuns să dea Bac-ul, cu 10.000 mai mulți ca în 2023. Bartic: "E vorba de mentalitatea în școli"
În ultimii 12 ani, prezența la examenul de bacalaureat a scăzut cu aproape 30%. Adică unul din trei copii s-a pierdut pe drum până la examenul final de clasa a XII-a. Despre cauzele care au dus la aceste statistici îngrijorătoare, cu statul român principal responsabil, a vorbit la Digi24 profesorul Marcel Bartic.
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Bullying-ul începe încă de la grădiniță. Unul din cinci preșcolari este victima răutăților colegilor. „Copiii învață prin imitație”
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Invazie de ploșnițe într-o școală gimnazială din București
Un elev din Mehedinți a dat foc școlii, de supărare
Un tânăr din Iași a luat Bacalaureatul cu 9,38, din închisoare
Discurs marcant al unei șefe de promoție la liceu: Școala a devenit o sursă de frustrare și dezamăgire
Doi bărbați din Caraș-Severin au intrat într-o școală pe un geam lăsat deschis și au furat banii pentru bursele elevilor
"Abandonul școlar este una din probleme sistemice ale școlii românești, nu e vorba doar de politicile publice, ci de mentalitatea din școli.
Acum câteva luni, ministerul a trimis un set de măsuri pe care profesorii să le pună în aplicare ca să reducă acest procentaj. Măsurile sunt însă încărcate de formalism - organizarea de cercuri pedagogice, asistență la oră - dar aceste măsuri fac parte din fișa postului, nu trebuie să constați că ai 60.000 de copii mai puțini la Bac și apoi să recomanzi asistență la ore. Asta trebuia făcut de demult.
Anul trecut erau 50.000 de elevi din generația de clasa a XII-a care nu a ajuns la Bac, acum sunt 60.000, deci nu e un fenomen care a apărut peste noapte.
Avem această situație și la Evaluarea Națională, sunt cu 16.000 de elevi de clasa a VIII-a mai puțini decât cei care s-au înscris în clasa zero.
Aș insista mai mult pe lucruri concrete, dacă sunt copii care nu vin la școala, școala trebuie să ia legătura cu familia să vadă ce se întâmălă. Dacă sunt nevoi materiale să se ia legătura cu asistența socială, dacă copiii sunt în urmă cu învățarea trebuie ore remediale.
Nu e suficient să trimiți documente cu măsuri în școli, creșterea responsabilității trebuie să fie din partea tuturor. Aceste măsuri puteau fi puse în practică serios, ar trebui să fie o regulă, nu excepții, iar profesorii să se preocupe ca elevii să vină la școală", a explicat Bartic.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News