Galerie Foto Cum arată balustrada unui pod din Ploiești, reparată cu peste 25.000 de euro. SGU: "Reparațiile au fost efectuate în regim de urgență"
Lucrări de mântuială la balustrada unui pod din Ploiești. Solicitați să intervină după un accident rutier, angajații companiei Servicii Gospodărire Urbană (SGU) au reparat cum au știut mai bine. La final, s-a emis și factura: 127.000 de lei, echivalentul a peste 25.000 de euro. Reprezentanții Regiei Autonome de Servicii Publice (RASP) Ploiești au refuzat, însă, nota de plată, pe motiv că "lucrarea nu corespunde". Într-un răspuns pentru jurnaliștii de la Observatorul Prahovean, conducerea SGU Ploieși a găsit și o scuză: "Reparațiile au fost efectuate în regim de urgență".
Lucrările solicitate de Primăria Ploiești au venit ca urmare a unui accident rutier petrecut în vară pe podul din cartierul Mihai Bravu, soldat cu distrugerea a două parapete.
Muncitorii au intervenit, iar la finalul unei săptămâni de lucru, șefii lor au emis și nota de plată: 127.084 lei. Cea mai mare pondere din factura emisă de SGU o au cele 7.720 de puncte de sudură executate, valoarea manoperei fiind de 73.337 lei, scrie sursa citată. Altfel spus, fiecare punct de sudură a costat 9,49 de lei manopera.
RASP Ploiești a considerat că suma cerută de SGU Ploiești este nejustificată și a transmis Primăriei o notă de informare: "În urma verificărilor efectuate pe teren s-a constatat că lucrarea nu corespunde din punct de vedere canitativ și calitativ, drept urmare solicităm refacerea situației de lucrări cu realitatea din teren".
"Reparațiile au fost efectuate în regim de urgență"
La solicitarea Observatorului Prahovean, SGU Ploiești a transmis următorul punct de vedere:
”Lucrarea indicată în adresa dvs. nu este una singulară, ci este parte a unui ansamblu de intervenții ale societății noastre, în ceea ce privește podul din zona Mihai Bravu. Lucrările au constat în repararea mai multor parapeți pietonali de protecție, amplasați pe toată lungimea podului, implicit a stâlpilor de susținere a acestora.
Așadar, intervențiile descrise mai sus s-au derulat în perioada 21-28 august 2023 și au fost reunite sub reperul „Reparații domeniul public”, în situația de lucrări corespunzătoare.
În acest sens, subliniem faptul că, recepția cantitativă și calitativă se realizează în timpul și la finalizarea lucrărilor, în conformitate cu procedurile de lucru agreate precum și cu încadrările de norme de deviz aprobate prin HCL nr.104/2017 (*cu modificările și completările ulterioare).
Totodată, precizăm că, intervențiile au fost solicitate de către municipalitate și au avut drept cauză un accident rutier care a generat, în afara pagubelor descrise mai sus, și distrugerea în totalitate a doi parapeți, aceștia necesitând refacere integrală (reperul menționat în adresa dvs).
Astfel, reparațiile au fost efectuate în regim de urgență și au constat în repoziționarea și fixarea stâlpilor și a parapeților dislocați, prin puncte de sudură pe toată lungimea avariată.
De asemenea, având în vedere starea de degradare avansată a parapeților de pe toată lungimea podului, au fost necesare astfel de reparații la toți aceștia, în scopul de asigura protecția pietonilor.
Pe cale de consecință, situația de plată a fost întocmită în conformitate cu normele în vigoare pentru toate lucrările descrise mai sus, nu numai pentru cei doi parapeți de protecție menționați în adresa dvs", se arată în răspunsul oferit jurnaliștilor de reprezentanții SGU Ploiești.
Editor : Izabela Zaharia
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News