Live

Contract de 1,91 miliarde de lei prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe ruta Lugoj-Timişoara Est

Data publicării:
Contract de 1,91 miliarde de lei prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe ruta Lugoj- Timişoara Est. FOTO: Facebook Sorin Grindeanu

CFR SA a semnat un contract de modernizare a infrastructurii feroviare în valoare de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 2 Lugoj-Timişoara Est, aferent obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad", finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în PNRR. "Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

"Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km).

Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)", a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2) constructorul va executa următoarele lucrări: dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 podeţe, dar va monta şi sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.

De asemenea, constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu precum şi construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului). Vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 metri.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA,  contractul de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat luni de către directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi directorul general al firmei spaniole, FCC Construcction, Carlos Pallares Rodriguez, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu, după ce a mers cu primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani: Urmează să vină și alte 37 de garnituri noi

VIDEO Cum arată primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Azi a făcut prima călătorie

Nicuşor Dan doreşte majorarea taxelor locale, însă numai dacă banii ajung la Primăria Capitalei pentru investiţii

A fost lansată licitaţia pentru construirea celui mai dificil lot al secţiunii montane a A8

Partenerii noștri