Arafat, despre dispecerul care a umilit doi părinți: „Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112”
Șeful DSU, Raed Arafat, spune că modul în care dispecerul de la Ambulanță a vorbit cu doi părinți din Cluj, care soliciaseră ajutor la 112, este „inacceptabil”. El spune că, deși nu era o urgență, situația putea fi rezolvată trimițând un echipaj pentru a consulta fetița la domicilu.
Cazul băiatului mort în camera de gardă: chirurgul pediatru nu a fost sunat să intervină, iar doctorul de gardă a refuzat consultul
Angajații Wizz Air au inhalat vapori toxici în cabina avionului care zbura de la Cluj
Val de anchete în Târgu Jiu, după moartea băiatului de 16 ani în camera de gardă
Misterele din jurul Pădurii Hoia-Baciu din județul Cluj. De ce voia elvețianul care se crede „urmașul lui Dracula” să ajungă acolo
Un medic din Mureș e acuzat că a refuzat un caz, iar pacientul a murit
Un bărbat din Cluj este căutat de Poliție, după ce a vandalizat 11 mașini într-o singură noapte, pe o stradă din Dej
Membrii unui echipaj de pe ambulanță din Gorj au luat o pauză în timpul unei misiuni de urgență. Motivul ireal pe care l-au invocat
Amenințări cu arma într-o patiserie din Cluj. Patru bărbați au fost reținuți de polițiști
Internetul s-a umplut de glume despre ciclonul care n-a mai fost
„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.
„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat el.
„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.
Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.
Arafat spune că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.
Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit la Digi24 că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer.
A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus din nou că nu va trimite o ambulanță.
„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăuat el.
Editor : Monica Bonea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News