Live

Arafat, despre dispecerul care a umilit doi părinți: „Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112”

Data actualizării: Data publicării:
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat. Foto: InquamPhotos/Octav Ganea

Șeful DSU, Raed Arafat, spune că modul în care dispecerul de la Ambulanță a vorbit cu doi părinți din Cluj, care soliciaseră ajutor la 112, este „inacceptabil”. El spune că, deși nu era o urgență, situația putea fi rezolvată trimițând un echipaj pentru a consulta fetița la domicilu.

„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.

„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat el.

„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. Procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare.

Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus șeful DSU.

Arafat spune că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.

Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit la Digi24 că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer.

A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus din nou că nu va trimite o ambulanță.

„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăuat el.

Editor : Monica Bonea

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

S-a cerut o măsură radicală, înaintea pronunțării deciziei de un trilion de euro: ”Să oprească tot. Mulți vor muri”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Maşina Poliţiei filmată circulând pe un trotuar din Cluj folosea abuziv mijloacele sonore şi luminoase. Agentul a fost sancționat

Membrii echipajului unui zbor Wizz Air din Cluj au inhalat vapori toxici în cabina aeronavei. Răspunsul companiei aeriene

Val de anchete în Târgu Jiu, după moartea băiatului de 16 ani în camera de gardă. Ce spune medicul acuzat că nu a vrut să îl opereze

VIDEO Anchetă la Cluj, după ce o maşină a Poliţiei a fost filmată circulând pe trotuar

Partenerii noștri