Cozi uriaşe înainte de vama Borş. Sute de camioane au format un rând pe 7 kilometri
Au fost cozi kilometrice, luni, la vămile din vestul ţării. Sute de camioane au stat chiar şi opt ore la rând ca să iasă din România spre Ungaria. Se întâmplă la fiecare început de săptămână, spun camionagii, care se plâng că astfel nu-şi pot onora comenzile şi pierd sume importante.
„Ce aproape e, miroase a praf de pușcă. Aoleu, ce e aici”. Mărturia unei localnice care a filmat atacul rușilor la granița României
Reportaj Digi24 lângă Coreea de Nord. Zona demilitarizată e împânzită de militari, mine antipersonal și tuneluri subterane
Bulgarii au detonat și distrus drona care a căzut pe litoralul lor
Marius Pieleanu, despre tragedia de la 2 Mai: Autoritățile nu și-au făcut treaba. România e un stat eșuat. Eșuat prin administrația sa
Alertă în Letonia din cauza amenințării Wagner
Scandal la un cămin din Vâlcea
Daea face reclamă în loc de controale
Polonezii stau cu zilele la cozi ca să-și cumpere cărbune pentru iarnă
Șoferii dau de gropi imediat ce trec vama din Ungaria în România
Pe o distanţă de şapte kilometri, prima bandă a Drumului Naţional 1, spre vama Borş, a fost blocată astăzi de sute de camioane. Mulţi s-au aşezat la rând încă de la primele ore ale zilei, după ce autorităţile ungare au ridicat restricţia de trafic în vigoare în fiecare sfârşit de săptămână în ţara vecină.
"Nu s-a circulat ieri pe Ungaria şi s-a făcut aşa mare coloană, dar aproape zilnic e aşa", a spus un şofer.
"Stăm de la ora 5 dimineaţă şi nu ştim până unde o să ajungem. Se termină programul, marfa trebuie livrată, bătaie de joc."
"Oricâtă răbdare am avea deja, e ceva ieşit din comun ce se întâmplă", consideră alt camionagiu.
"Sute de camioane au creat cozi pe mai bine de şapte kilometri pe sensul de ieşire prin punctul de trecere a frontierei Borş. Unii şoferi spun că au aşteptat în coloană chiar şi şapte sau opt ore pentru a ieşi din ţară", a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24.
Autorităţile de frontieră române au dat asigurări că de fiecare dată când se formează cozi, este folosită la maximum capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru camioane.
"Se lucrează 80 de camioane pe oră şi se ajunge chiar la 100 de camioane pe oră. Se lucrează pe trei artere, la capacitate maximă, cu personal suplimentat. Ţinem permanent legătura cu autorităţile de frontieră ungare în vederea stabilirii unor măsuri comune", a precizat comisarul-șef Laura Bondar, purtător de cuvânt ITPF Oradea.
În plus, timpul de control pentru un autotren se menţine între 2 şi 5 minute pentru un autovehicul.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Constantin Gheorghiţă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News