Autobuze ecologice, testate în Oradea
Două autobuze ecologice vor fi testate la Oradea. Vehiculele, unul electric, unul hibrid, ar putea circula pe străzile oraşului începând de anul viitor. Primăria local testează cele două modele de autobuze ecologice, în contextul în care vineri intră în vigoare legea care obligă ca 30% din mijloacele de transport cumpărate să utilizeze energie verde.
Un autobuz electric a luat foc în Brăila
Marcel Ciolacu nu ar mai dori să fie premier. Președintele PSD și Sorin Grindeanu se luptă pentru șefia Camerei Deputaților (surse)
Negocieri în coaliție: PSD ar urma să dea premierul, împărțirea ministerelor rămâne neclară. Ce spun partidele despre cererile USR
Noi detalii în cazul băiatului mort la Spitalul din Târgu Jiu: Medicul de gardă nu a completat foile de observație
Iohannis: Nici CSAT, nici un serviciu nu poate să înceapă să spioneze proprii politicieni
Iohannis spune că alegerile prezidențiale ar trebui organizate „destul de repede”
Condițiile în care Klaus Iohannis ar demisiona din funcție. Ce a răspuns președintele
Zile de doliu la Timișoara în amintirea eroilor căzuți în Revoluția din 1989. Mărturiile revoluționarilor
USR pune opt condiții ca să intre la guvernare. Reacția PSD-PNL-UDMR la cererile anunțate de Elena Lasconi
Autobuzul electric a circulat în Oradea pe mai multe rute timp de cinci zile în cadrul unor testări făcute de primărie şi de reţeaua de transport public. Produs în China, vehiculul costă 450 de mii de euro şi are o autonomie de 200 de kilometri.
„Design-ul autobuzului electric e conceput pe modelul celui diesel. Componenta de bază e la fel ca la autobuzele diesel, aşa că e foarte uşor pentru client să asigure mentenanţa şi lucrările de reparaţii”, a precizat Zhou Jian, reprezentant al firmei producătoare.
„Problema e că la 450 de mii de euro, la câţiva ani de zile trebuie să schimbi acumulatorul care e 200-250 de mii de euro, ceea ce arată că sunt nişte probleme de sustenabilitate serioase”, a declarat Mircea Mălan, viceprimar al Oradei.
Silențios și cu zero emisii şi silenţios, autobuzul este avantajos şi prin consumul mic. Acesta consumă în medie 1,3 kilowaţi pe kilometru, iar costurile de încărcare sunt calculate la 2 lei pe kilometru.
„Încă suntem pentru testarea pieţei. Încercăm să aducem mai multe tipuri de autobuze ecologice, astfel încât în momentul când am începe să facem un caiet de sarcini, să ştim ce să cerem în acest caiet de sarcini”, susţine Viorel Pop, directorul OTL.
„Acest tip de autobuze reprezintă un început bun pentru România. La momentul actual nu sunt foarte multe autobuze electrice niciunde în lume, iar experienţa acestei companii o face să fie una din cele mai bune variante din care puteţi alege”, a declarat Georg Eitenmuller, reprezentant al firmei de vânzări.
Pe 26 ianuarie intră în vigoare legea care cere ca din 2019 cel puţin 30% din autovehiculele pentru transportul public să aibă propulsie ecologică. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an şi se aplică autorităţilor locale, regiilor autonome de transport şi companiilor private care furnizează servicii publice.
„Noi încercăm pe cât posibil să găsim soluţii ecologice pentru transportul public local, iar în urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic”, a explicat viceprimarul Mircea Mălan.
Conducerea Oradei va mai testa şi un autobuz hibrid, care combină energia electrică şi propulsia pe gaz.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboş
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News