Aeroportul Oradea rămâne fără curse externe. TAROM a renunțat la zborurile spre Italia și Spania
Aeroportul din Oradea rămâne internațional doar cu numele. După ce anul trecut o companie low-cost a anulat zborurile pe mai multe rute, TAROM a anunțat că renunță la cele două curse către Milano şi Barcelona care urmau să fie operate din această lună.
Inundații în Spania: Furtunile au făcut prăpăd în Barcelona, în timp ce în zona Valenciei salvatorii încă mai caută supraviețuitori
Pilot TAROM, despre zborurile anulate: „Nu a fost o grevă mascată. A fost o reacţie la condiţiile pe care le avem”
Blocajul TAROM: Compania vrea să mărească salariile angajaților
Turiștii din Barcelona au fost alungați de la terase și atacați cu pistoale cu apă de localnici
Ciolacu negociază vânzarea de acțiuni TAROM la companii din Qatar și EAU
MAE: Zborurile din Israel către România nu sunt restricționate
Două rusoaice au rămas fără valizele cu bijuterii de 8,5 milioane de euro
Scene apocaliptice în nordul Italiei după caniculă
Cum arată cel mai nou aeroport din România
Explicaţia oficială, oferită printr-un comunicat postat pe pagina de socializare a aerogării din Oradea, este că au fost vândute prea puține bilete.
„Prețurile oferite pe ruta Oradea-Milano (Bergamo), respectiv Oradea - Barcelona (El Prat) sunt accesibile, putem spune chiar bune, având în vedere prețurile oferite. Cu toate acestea, din informațiile pe care le avem, vânzarea biletelor pe cele două rute a rămas cu mult sub nivelul așteptărilor, media biletelor vândute fiind în jur de 7 bilete/cursă."
(sursa: Facebook/ Aeroportul Oradea)
După ce anul trecut, în octombrie, anunțau introducerea celor două curse externe ale TAROM, șefii Consiliului Judeţean Bihor spun acum că nu au ce să îşi reproşeze.
”Consiliul Judeţean a rezolvat problema cu TAROM, nu? Trebuia să fie două curse. Necazul e că orădenii nu se duc cu avionul. Orice societate comercială, cum este şi TAROM, lucrează pe bază de profitabilitate. Să ai şapte bilete cumpărate pe o cursă pe avion e puţin. Sunt foarte supărat”, a declarat Ioan Mang, vicepreședinte al CJ Bihor.
”Foarte rău pentru Oradea. Că trebuie să plecăm la aeroport, de exemplu, în Debrețin, Cluj, distanța și sunt foarte mulți care pleacă în altă țară. Chiar dezamăgitor”, consideră un orădean.
”E un dezavantaj pentru că și eu trebuie să fac cursa, mă duc la Debrețin, în Cluj, în Budapesta. Alți bani, altă distracție”, spune altul.
Critică la adresa managementului aeroportului și a administrației județene, Primăria Oradea propune subvenţii acordate companiilor aeriene, atragerea curselor low-cost și profesioniști în funcții cheie pentru păstrarea curselor externe.
”E un lucru grav pentru Oradea să rămână fără nicio cursă internațională și de aceea ne manifestăm încă o dată intenția de a intra în acționariatul Aeroportului Oradea. Noi considerăm că, împreună cu Consiliul Județean, putem găsi o rezolvare. (...) Am început din anul 2016 şi o ţinem într-o invitaţie în fiecare an, dar trebuie ca şi Consiliul Judeţean să accepte acest lucru”, a declarat Florin Birta, viceprimar al Oradei.
”Am dat cele bune facilităţi, am avut cele mai mici tarife. Dacă nu sunt călători, ce implicare poţi să ai? Iar o altă implicare - nu poate fi vorba. Aeroportul este o regie autonomă, care nu poate să aibă mai mulţi stăpâni, nu este o societate pe acţiuni. Singura implicare pe care o putea face primăria era să dea la timp prismele şi să contribuie la publicitate„, a fost replica vicepreședintelui CJ Bihor, Ioan Mang.
În timp ce muncitorii lucrează la extinderea pistei şi la construirea unui terminal nou, investiţii de peste 28 de milioane de lei, pe Aeroportul Oradea vor rămâne doar zborurile de tip charter, către Turcia şi Israel.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Florin Lucuţa
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News