Cum arată gările orașelor noastre? La Timişoara se promite, la Arad se face

Data publicării:
arada

Geamuri sparte, tencuială care stă să cadă, trepte distruse și pline de mizerie. Ceea ce a devenit locul în care oamenii străzii își fac veacul nestingheriți este, de fapt, intrarea în Gara de Nord din Timișoara.

La Arad, fațada în stil Secession a gării a fost construită acum mai bine de 100 de ani și cu toatea acestea încă se prezintă în stare foarte bună. Renovările periodice făcute în tot acest timp au păstrat clădirea în rândul monumentelor cu care Aradul se mândrește. Zona caselor de bilete a fost refăcută integral în gara Arad în 2006. De atunci, acest hol central a primit acest aspect spațios, demn de o gară europeană din secolul XXI.

 

La Timișoara, modern este doar panoul de afișaj, care a fost înlocuit cu un ecran nou-nouț, dar aproape degeaba pentru că mai mult îi încurcă pe călători decât îi ajută. Scaunele de pe peron sunt rupte, spațiul dintre șine nu este îngrijit, iar în subpasajul gării, mirosul este insuportabil.



Peronul 1 din Arad își trăiește ultimele luni în forma sa actuală pentru că, în curând, gara din Arad va beneficia de peroane noi, construite pe bani veniți de la Uniunea Europeană. În câteva luni și trecerile subterane vor deveni istorie, ele urmând a fi înlocuite cu o pasarelă suspendată modernă.

Şi în vreme ce la Arad modernizarea gării este în linie dreaptă, la Timişoara, deocamdată se fac doar promisiuni.

Mircea Benec, directorul Regionalei CFR Timişoara, a precizat pentru Digi24 Timișoara: ”Lucrările pot începe până la sfârşitul anului. Se vor reabilita toate spaţiile de la parter, se vor înlocui toate instalaţiile, se va reabilta mezaninul din corpul central, se va reabilita peronul central, se va face un lift”. Din 2007, la Gara de Nord din Timişoara nu au mai fost realizate lucrări de reabilitare.

reporter: Marcela Sferlea/ Dan Codre
operator: George Ştefăniţă/ Cristian Kovacs
redactor: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri