Turismul medical a devenit o piaţă de milioane de euro. Din aproape două milioane de turişti care vizitează România anual, două procente vin aici pentru servicii medicale. Calitatea actului medical şi preţurile accesibile sunt principalele motive pentru care această nişă a turismului prinde tot mai bine contur.
În timp ce spaniolii şi germanii aleg cabinetele stomatologice de la noi, doamnele din ţările vestice preferă clinicile româneşti de chirurgie estetică.
O altă nişă, salvatoare în extrasezon, o reprezintă turismul de conferinţă. Cursuri, teambuildinguri, simpozioane şi întâlniri de afaceri umplu camerele hotelurilor de la mare, munte, sau din marile oraşe. În Timişoara, spre exemplu, mai mult de 50% din activitatea agențiilor de turism este axată pe turismul de business. În acelaşi timp, Aradul promovează oenoturismul, considerând vinul cel mai bun ambasador al regiunii. Viticultorii de aici se mândresc cu turişti care vin special pentru a participa la drumul vinului.
Turismul balnear reprezintă, la rândul lui, o nişă importantă. Județul Covasna este o adevărată clinică de sănătate, datorită aerului, apei minerale și izvoarelor tămăduitoare. Aici, pacienţii pot opta pentru băi în ape minerale sau terapie cu mofete. Pentru a ne poziţiona pe harta turistică e Europei, toate acestea au însă nevoie de o promovare serioasă.
De-a lungul zilei, trecem în revistă toate faţetele turismului autohton într-o ediţie specială Digi24: România turistică
2,6 milioane de turişti s-au cazat în România, în primele trei luni ale anului 2013
Natura, punctul forte al turismului din România
Turism de aventură în România: Alpinism, tiroliană, rafting şi drumeţii
Turismul ecumenic: Bucovina, punctul central al iubitorilor de tradiţii
Turismul de club atrage tinerii cu dare de mână