Strategiile folosite de instituţiile statului pentru a atrage fani pe Facebook

Data publicării:
face

La etajul trei din clădirea Ministerului Apărării este un adevărat laborator de like-uri. Angajaţii din spatele paginii de Facebook a instituţiei se mândresc cu cei mai mulţi fani dintre toate instituţiile publice: 174.000. La doar 24 de ani, sublocotenentul Anca Ciornei este un adevărat „mareşal” al reţelelor de socializare. Pozele soldaţilor care pleacă în Afganistan sunt descărcate şi postate pe pagina instituţiei cu hashtag şi mesaje puternice. În pas de defilare cu tehnologia modernă.

Cel mai mare val de simpatie faţă de Ministerul de Interne a venit după publicarea melodiei lui Smiley. Aproape 19.000 de likeuri şi 5.000 de oameni au distribuit mesajul inspirat pe reţelele de socializare.

Ideea acestei postări ne-a venit chiar de la titlul melodiei: Pierdut buletin. Ştim cu toţii că sunt cetăţeni care îşi pierd documentul de identitate. Prin această postare am încercat să le spunem care sunt documentele de care au nevoie,” explică Eduard Ionescu, reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne.

Iar mesajele amuzante prin care instituţiile încearcă să îşi transmită mesajele serioase nu se opresc aici: SRI ne recomandă aproape în fiecare zi câte un film de spionaj sau acţiune, iar Fiscul se autoironizează şi spune că, deşi nu a ajuns încă în spaţiu, caută inspectori noi pentru antifraudă. Pompierii fac oameni de zăpadă, iar patru tinere poliţiste topesc zăpada urându-le fanilor de pe Facebook o noapte minunată.

Specialiştii în comunicare spun că instituţiile ar trebui să se schimbe şi dincolo de paginile de pe reţelele de socializare. În plus, odată folosită această linie de comunicare, ele nu trebuie să renunţe la ea pentru că îşi vor pierde din încrederea câştigată.

Dacă tu eşti tot timpul la cravată şi milităros şi saluţi nu trebuie să aduci asta în Facebook, ci să imporţi tonul discuţiilor din Facebook la comunicarea pe care o faci. Ca să îţi faci mesajul priceput, ca să ajungă la oameni, trebuie să iasă în evidenţă. Dacă tu eşti scorţos, nu are nimeni timp să te aştepte, să te înţeleagă,” spune Bogdan Naumovici, director de creaţie.

Peste 70% dintre companiile din România au folosit anul trecut reţelele sociale pentru promovare. Mai mult de 8 milioane de conturi de Facebook sunt ale unor români.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...