Macaraua specială a fost instalată din timp, iar echipa de intervenții a regionalei CFR Craiova a reușit din prima încercare să instaleze podul adus de la Cluj
Marin Vlăduțescu, șef echipă intervenții CFR: Pentru macaraua de 125 de tone avem echipajul pregătit de la Regionala Craiova, pentru montarea unui pod în cale. Pentru aceasta am făcut calajul macaralei cu 12 ore înainte.
„Podul din oțel cu o greutate de aproape 50 de tone a fost așezat după două ore de muncă, cu precizie milimetrică, exact unde trebuie. Instalarea lui va permite deschiderea în condiții de siguranță a circulației și pe această porțiune a celui de-al doilea fir din cadrul magistralei feroviare București-Timișoara”, transmite corespondentul Digi24 Cosmin Stuparu.
Conducerea regionalei CFR Craiova spune că a fost nevoie de 6 luni pentru pregătirea terenului și asigurarea malurilor care au fost erodate de viitură.
Constantin Padină, inginer CFR: Podul va rezema pe două culei care sunt spijinite pe cinci piloni de 26 de metri adâncime.
În tot acest timp, s-a circulat pe un singur fir între Craiova și Filiași, ceea ce a creat neplăceri.
Gheorghe Popa Ingineru, directorul Regionalei CFR Craiova: Au fost întârzieri atât la trenurile de călători, cât și de marfă atât din punct de vedere al vitezei de circulație cât și din punct de vedere al capacității pentru această magistrală unde se circulă destul de des. Avem și o zonă de transport de cărbune care este necesar pentru Craiova și nu numai.
Circulația pe al doilea fir va fi reluată abia peste 10 zile. Soluţia este însă doar una provizorie pentru că în zonă linia trebuie refăcută pe ambele sensuri, lucrare care ajunge la peste 12 miloane de lei.