Trenurile Regiotrans circulau pe 44 de rute din întreaga ţară şi erau folosite de foarte mulţi navetişti datorită preţurilor mici, la jumătate comparativ cu CFR. Oamenii s-au trezit că nu mai au cu ce să ajungă la serviciu.
„Păi cum să nu ne încurce, dacă nu avem cursă cu ce să mergem acasă? (Reporter: Ce faceţi acum?) Acuma stăm la ocazie”, a spus un călător.
„Sigur că mi-a încurcat planul, că aveam tren direct. Mă duc să văd dacă e un rapid, ceva, spre Galaţi”, a spus o călătoare.
Gările au rămas pustii, la ora sosirii trenurilor, încă din prima zi de suspendare a licenţei Regiotrans. Oficialii companiei au lipit încă de ieri afişe prin care îi anunţă pe călători că suspendă activitatea pe toate liniile de transport.
Robert Traum este profesor într-o localitate aflată la aproximativ 55 de kilometri de Timișoara şi face naveta în fiecare zi. Astăzi nu a mai ajuns la cursuri.
„Școala o să vorbească cu primăria, la Jimbolia, să ne trimită microbuz. Eu nu am mașină, nu am cu ce ajunge”, a spus bărbatul.
Supăraţi, oamenii au cerut înapoi banii plătiţi pe abonamente.
Reporter: Ce se întâmplă cu cei care au abonamente?
Casieră Regiotrans: Se vor restitui pe perioada neutilizării. Deci oamenii îşi primesc banii înapoi.
Ca să ajungă la serviciu, mulţi dintre navetişti au mers cu autocarele.
„Avem mașină de rezervă, că la noi nu merge în picioare nimeni. Suplimentăm”, a spus un șofer de autocar.
Trenurile Regiotrans au fost oprite în gări după ce un control a scos la iveală că 10% din garnituri au probleme tehnice.
Compania Regiotrans este vizată de o anchetă a DNA într-un dosar privind acordarea ilegală a subvenţiilor de stat pentru transportul feroviar de călători. În acest dosar, unul dintre asociaţii companiei a fost arestat preventiv. Celălalt asociat a fost găsit mort, la începutul acestei luni, în toaleta unui avion care se îndrepta spre Costa Rica.