BUSINESS CLUB. Coşmarul taximetriştilor intră pe piaţa românească

Data publicării:
uber

Uber a publicat deja pe pagina sa de internet anunȚurile de angajare pentru șefii biroului de la București. Caută un director general, cu cel puțin șapte ani de experiență în consultanță sau în sectorul financiar, un director de marketing cu cel puțin trei ani în acest domeniu ș un director de operațiuni care să fi lucrat peste trei ani în marketing, sectorul bancar sau consultanță.

Uber este o aplicație care îi pune în legatură pe șoferii amatori sau profesioniști care vor să transporte contra cost pasageri. Serviciul oferit de Uber este, așadar, o combinație între taximetrie și autostop și tocmai de aceea e greu de spus ce statut va avea compania americană în București.

Autostopul, la un pas de a fi interzis. Amenzile pentru şoferi pot ajunge 5.000 de lei

Ca firmă de taximetrie nu are cum să intre. Pentru că în București deja a fost atins numărul maxim de taximetriști admiși de lege: aproximativ 8.500. În realitate, numărul taximetriștilor este și mai mare, pentru că, în Capitală operează și firmele din Ilfov, spre nemulțumirea firmelor din București. Și peste ei mai sunt și cei care fac taximetrie ilegal.

În același timp există și un conflict al tarifelor între firmele de taximetrie.

Consiliul Concurenței a anunțat că ar putea amenda cu 1,8 milioane de euro companiile Meridian, Pelicanul, Speed, Grup AS, Cristaxi și Cobălcescu pentru formarea unui cartel. S-ar fi înțeles să practice toate același tarif de 1,39 de lei pe kilometru, punând astfel presiune pe firmele mai mici care sunt forțate să adopte și ele acest tarif dacă nu vor să piardă pasagerii.

Situația ar putea fi complicată și mai tare de intrarea Uber pe piața din Capitală, probabil cu tarife de transport și mai mici.

În Occident, compania a fost acuzată de taximetriști că nu este nevoită să respecte standardele de siguranță ale companiilor convenționale de transport, prin urmare își permite să le ceară mai puțini bani pe kilometru pasagerilor.

În București, însă, nu este exclus ca unii taximetriști, nemulțumiți de banii care le ramân la final de lună după ce virează o parte din încasări către firmă, să se înregistreze ca șoferi Uber.

Totuși, din multe puncte de vedere, relația dintre Uber și șoferii săi este asemănătoare cu cea dintre taximetriști și firmele pentru care lucrează.

În Statele Unite, șoferii s-au plâns cș Uber încaseazș un procent mult prea mare din valoarea curselor, la fel cum și unii taximetriștii din Capitală sunt nevoiți să-i vireze firmei 100 de lei pe zi și să se descurce cu restul banilor încasați. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Poți vota cu pașaportul sau buletinul provizoriu la alegerile prezidențiale 2024? Care sunt documentele...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...