Plan ambițios la Paris: Fără mașini pe benzină sau motorină

Data publicării:
paris franta trafic strada
FOTO: Shutterstock

Fără maşini pe benzină sau motorină, în Paris, până în 2030 şi o reţea inteligentă de biciclete. Este planul ambiţios pe care îl au oficialii din capitala Franţei pentru a reduce poluarea din oraş. Decizia vine după ce în Paris, nivelul smogului a bătut în ultimii ani record după record.

În Paris, în ultimii ani, au fost numeroase zile în care nivelul de particule poluante din aer a depăşit şi de două ori nivelul maxim permis. De vină e mai ales transportul, sursă principală de gaze cu efect de seră. Pentru ca Oraşul luminilor să nu se sufoce din cauza smogului, oficialii au impus restricţii de circulaţie - s-a circulat alternativ sau deloc în centru. Acum, autorităţile pariziene sunt gata să ducă aceste interdicţii la un alt nivel.

Primarul din capitala Franței, Anne Hidalgo, visează ca până în 2030 să interzică mașinile pe combustibil iar deplasarea oamenilor sa se facă exclusiv prin intermediul mijloacelor de transport în comun, al mașinilor electrice și al bicicletelor.

600.000 de maşini traversează zilnic Parisul, cele mai multe fiind autoturisme cu motoare pe benzină sau motorină. Aşa că marea provocare a autorităţilor este să îi convingă pe şoferi să renunţe la transportul cu un autovehicul poluant. Un prim pas - oraşul trebuie să devină mai prietenos cu bicicliştii. În Paris, există deja 20.000 de biciclete care pot fi închiriate, iar primăria speră să mărească numărul lor.

Prin intermediul unei aplicații de pe telefonul mobil, turiștii pot localiza, închiria și plăti o bicicletă de genul acesta pe care apoi o pot lăsa în orice stație de biciclete fără a mai fi nevoie de acea bornă specială. Costul: 50 de cenți pe jumătate de oră”, relatează Sebastian Perju.

Parisul nu este un caz particular. În Milano, nivelul poluării a depăşit de 5 ori limita maxim-admisă, norul gros de smog fiind vizibil şi din Spaţiu.

Milano a devenit primul oraş din Italia în care traficul în centrul oraşului a fost complet restricţionat.

Nu vă lăsaţi înşelaţi de cerul albastru din spatele meu, pentru că, în ciuda atâtor restricţii de trafic, aerul din Milano rămâne în continuare foarte poluat. Din acest motiv, autorităţile au decis să extindă restricţiile de trafic la nivel de provincie”, spune Sergiu Balaban - corespondent Digi24 în Italia.

Pe londonezi, poluarea îi costă bani. Şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară, de 11 euro pentru a putea circula prin oraş. O sumă care se adaugă unei alte taxe, de 12 euro, pentru accesul în centrul metropolei.

Statisticile arată că, în fiecare an, jumătate de milion de europeni îşi pierd viaţa din cauza bolilor asociate poluării.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce a murit, de fapt, Silviu Prigoană. Medicii au mărturisit cauza decesului afaceristului
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după ce a aflat de moartea lui Silviu Prigoană: “S-a întâmplat la Brașov...
Pro FM
Ana Baniciu are o casă ca din reviste, veche de un secol. A arătat-o în detaliu, iar imaginile dinainte și...
Film Now
Angelina Jolie, despre posibilitatea ca cei șase copii ai ei să aleagă o carieră la Hollywood: „Sunt foarte...
Adevarul
Patru țări europene ar putea fi următoarele pe lista lui Vladimir Putin
Newsweek
Care pensionari au pierdut la pensie sute de lei? Obligați să lucreze 10 ani în plus. Ce măsuri iau?
Digi FM
Dinastia Trump, sezonul 2. Ce roluri ar putea juca rudele lui Donald Trump în noua administrație...
Tortura
Trei irakieni torturați în închisoarea Abu Ghraib de contractori americani au primit despăgubiri de 42 de...
Digi Animal World
„Zâna Albă”, o veveriță cu blana albă extrem de rară. Un fotograf a așteptat ore bune să o surprindă
Film Now
Adevăratul motiv pentru care Ben Affleck pare atât de nefericit mereu. Un apropiat a rupt tăcerea: „Vrea să...
UTV
Ozana Barabancea face primele declaratii despre relatia fiului sau cu Naomi Hedman. „Exista soacra buna pe...