Un angajat Twitter aflat în ultima zi la companie i-a dezactivat contul lui Donald Trump
Data actualizării: Data publicării:
Contul de Twitter al președintelui american Donald Trump a fost dezactivat, joi seara, de un angajat Twitter care se afla în ultima zi de muncă, a declarat compania, potrivit Washington Post.
Foto: Guliver/GettyImages
Twitter a suspendat, în trecut, conturile mai multor persoane care încălcau anumiți termeni și/sau condiții, însă nu a existat până în prezent un caz în care un angajat să acționeze singur pentru a dezactiva contul unei personalități, fără motiv, acest lucru ridicând întrebări serioase cu privire la securitatea oferită de platforma pe care președintele american o folosește pentru a stabili agende politice importante, pentru a transmite mesaje alegătorilor sau pentru a-și ataca adversarii.
„Un astfel de eveniment declanșează întrebări profunde și îngrijorătoare despre cine are acces la contul președintelui și despre puterea pe care o deține. Dezactivarea a venit, de asemenea, într-un moment în care rețeaua socială este anchetată pentru rolul pe care l-a jucat în răspândirea propagandei ruse în timpul alegerilor prezidențiale din 2016”, scriu jurnaliștii WP.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Contul de Twitter al lui Trump a fost dezactivat mai bine de o oră, timp în care cei care încercau să viziteze profilul erau întâmpinați de mesajul „Pagina nu există!”. Compania a precizat că „a fost vorba despre o eroare umană”, și că profilul „a fost dezactivat timp de 11 minute” dar că va „continua să investigheze și încearcă să prevină acest tip de evenimente”. La scurt timp însă Twitter a revenit cu precizări: contul lui Trump a fost șters de „un angajat aflat în ultima zi la job”.
Directorii Facebook, Twitter și Google au fost audiaţi, săptămâna aceasta, în trei comisii ale Congresului american care anchetează posibila ingerință rusă în alegerile de anul trecut. Potrivit unei surse apropiate dosarului, Twitter a identificat la rândul său 36.746 conturi (adică 0,012% din numărul total de conturi Twitter) legate aparent de un cont rusesc și care „au generat în mod automat conținuturi legate de alegeri" în cele trei luni care au precedat scrutinul.
Aceste conturi au difuzat în jur de 1,4 milioane de mesaje Twitter legate de alegeri, care au produs 288 de milioane de interacțiuni pe rețea.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.