Site-urile cu conţinut piratat, coborâte pe lista rezultatelor căutărilor Google
Data actualizării: Data publicării:
Google şi Microsoft s-au angajat luni să retrogradeze site-urile care publică conţinut piratat în lista rezultatelor căutărilor, conform unui acord convenit în Marea Britanie, transmite CNBC.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Potrivit primului acord de acest timp care a avut loc vreodată, Google şi Bing, motorul de căutare al Microsoft, vor coborî site-urile cu conţinut piratat în rezultatele căutărilor din Marea Britanie, potrivit News.ro.
Acordul voluntar, referitor la un cod de practici, a fost convenit prin intermediul Biroului pentru Proprietate Intelectuală din Marea Britanie (IPO), care l-a numit „de referinţă”.
Operatorii motoarelor de căutare, mai ales Google, au intrat în conflict în ultima perioadă cu organizaţii care reprezintă deţinătorii drepturilor de proprietate asupra conţinutului, pentru rezolvarea problemelor legate de conţinutul piratat.
În trecut şi YouTube, deţinută de Google, a fost criticată de industria muzicală pentru nerespectarea drepturilor de copyright.
„Consumatorii căută tot mai mult online muzică, filme, cărţi electronice şi alte tipuri de conţinut. Este esenţial ca acestora să li se prezinte linkuri către site-uri legitime, nu pirat”, a declarat Jo Johnson, ministru de stat în Marea Britanie pentru universităţi, ştiinţă, cercetare şi inovaţie, într-o conferinţă de presă.
La acord participă şi British Phonographic Industry (BPI), care reprezintă industria muzicii înregistrate, şi Motion Picture Association, care reprezintă industria filmului.
Atât Bing cât şi Google permit deţinătorilor de copyright din întreaga lume să solicite înlăturarea unui link din rezultatele căutărilor. În ultimele 12 luni, Google a eliminat 915 milioane de linkuri în urma unor astfel de cereri.
Bing a eliminat alte 91 de milioane de linkuri în perioada ianuarie-iunie 2016, potrivit unui raport al Microsoft.
Codul de practici a fost convenit pe 9 februarie şi va intra imediat în vigoare. Acesta stabileşte ţinte pentru reducerea vizibilităţii conţinutului piratat în rezultatele căutărilor, până la 1 iunie 2017.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.