Google cumpără o parte din divizia de smartphone-uri a unui important producător de telefoane
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Gulliver/GettyImages
Google şi HTC au anunţat încheierea unui acord în valoare de 1,1 miliarde de dolari în urma căruia o parte din echipa de tehnicieni care făcea parte din divizia de smartphone-uri a HTC ajung sub tutela Google.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Cele două companii au confirmat mutarea despre care au apărut zvonuri încă din urmă cu o săptămână. Însă, spre deosebire de informaţiile neoficiale de până acum, care vorbeau despre o achiziţie în întregime a producătorului taiwanez, Google a cumpărat doar o parte a diviziei acestuia de hardware.
„Înţelegerea include licenţierea neexclusivă a proprietăţii intelectuale a HTC”, a declarat Rick Osterloh, şeful diviziei de hardware pe care Google a înfiinţat-o în 2016.
Pe de altă parte, HTC va continua să producă telefoane şi dispozitive de realitate virtuală ca şi până acum. În fapt, producătorul taiwanez a anunţat că lucrează în prezent la următorul flagshsip.
HTC trece de ani buni prin probleme financiare pe care încă nu a reuşit să le rezolve, iar reprezentanţii companiei au declarat în mai multe rânduri că principala prioritate pentru companie este realitatea virtuală.
Achiziţia parţială a HTC vine pentru Google cu mai puţin de două săptămâni înainte de lansarea celui de al doilea smartphone din seria Pixel inaugurată anul trecut. Se pare că vor fi două modele, dintre care unul va fi produs de HTC, iar celălalt de LG.
Smartphone-urile din seria Pixel, deşi Google le promovează ca fiind 100% creaţia companiei americane, sunt dezvoltate pe partea de hardware de partenerii săi asiatici. Este clar că, prin această achiziţie, Google vrea să aibă mai mult control asupra proiectării şi producţiei smartphone-urilor Pixel, pe care compania le pune în luptă directă cu iPhone.
Google nu este la prima achiziţie de acest fel. În urmă cu 6 ani, a cumpărat Motorola Mobility pentru 12,5 miliarde de dolari, pe care a vândut-o către Lenovo în 2014.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.