Facebook va contabiliza veniturile din publicitate în țările unde le realizează
Data publicării:
Foto: Gulliver/GettyImages
Rețeaua de socializare Facebook a anunțat marți că va începe să contabilizeze veniturile din publicitate în țările unde acestea sunt realizate, în loc să le redirecționeze via sediul său internațional din Dublin (Irlanda), transmite Agerpres citând Reuters.
Foto: Gulliver/GettyImages
Taxele pe companii au devenit un subiect fierbinte ca urmare a dezvăluirii practicilor de optimizare fiscală utilizate de multinaționale pentru a plăti taxe mai mici. Aceste practici au generat critici pentru ca aceste companii să plătească taxe mai mari în timp ce Europa a început să analizeze diferite opțiuni pentru a-i taxa pe giganții din industria digitală.
Directorul financiar de la Facebook, Dave Wehner, a precizat că firma a decis să facă trecerea la un sistem local de vânzare în țările unde are un birou care intermediază vânzări către advertiseri locali.
„Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că veniturile din publicitate intermediate de echipele locale nu vor mai fi contabilizate de sediul internațional de la Dublin ci în schimb vor fi înregistrate de companiile noastre locale din acea țară. Credem că această mutare va oferi mai multă transparență către guverne și decidenții din întreaga lume care au cerut mai multă vizibilitate cu privire la veniturile din vânzările realizate în țările lor”, a declarat Wehner.
Comisia Europeană lucrează la un set de propuneri, care ar urma să fie prezentate în luna martie 2018, privind creșterea taxelor plătite de companiile multinaționale din sectorul digital, care sunt acuzate că plătesc taxe prea mici în UE prin înregistrarea profiturilor în țări cu taxe mici unde își au sediul european, precum Irlanda și Luxemburg.
Printre opțiunile analizate de oficialii UE se numără majorarea taxelor plătite de companiile din tehnologie pentru veniturile din publicitate, o taxă pe cifra de afaceri a companiilor digitale și o taxă pe tranzacțiile electronice.
Wehner a precizat marți că Facebook va implementa modificarea modului în care sunt contabilizate veniturile din publicitate în cursul anului 2018 și speră să o finalizeze până la mijlocul lui 2019.
În luna aprilie 2016, Facebook a decis deja să înceapă să contabilizeze în Marea Britanie veniturile realizate din vânzările către consumatorii britanici. Chiar dacă această modificare a dus la o creștere a taxelor plătite, Facebook se bucură în continuare de un nivel de taxare relativ redus.
Motivul este că Facebook a raportat o marjă de profit de sub 7% pentru Marea Britanie în 2016, față de o marjă de aproximativ 45% la nivel de grup. Aceasta pentru că o mare parte din profitul legat de vânzările din Marea Britanie este raportat în altă parte ca urmare a tranzacțiilor de sute de milioane de lire sterline efectuate în interiorul grupului.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.