NEW YORK, NY - APRIL 09: In this photo illustration, an Instagram photo of the Facebook website app is seen on an Apple iPhone on April 9, 2012 in New York City. Facebook Inc. is acquiring photo-sharing app Instagram for approx. $1 billion. (Photo illustration by Justin Sullivan/Getty Images)
Potrivit unui studiu recent, scopul pe care îl urmărim atunci când ne conectăm pe Facebook este acela de a-i spiona pe prietenii noștri virtuali, dar ceea ce nu știm este că și profilul nostru spune o mulțime de lucruri despre noi.
Foto: Gulliver/GettyImages
Conform studiului citat, activitatea noastră pe Facebook ne dezvăluie tipul de personalitate, inclusiv cât de încrezători sau narcisiști suntem.
Utilizatorii Facebook au tendința să-și actualizeze profilul în conformitate cu una dintre cele cinci mari trăsături de personalitate (extrovertit, deschis, agreabil, nevrotic și conștiincios) conform studiilor realizate de Brunel University.
Ceea ce au descoperit a fost:
Persoanele nevrotice folosesc Facebook deoarece doresc să primească validare de la ceilalți.
Persoanele narcisiste simt nevoia să-și facă cunoscute realizările, dietele pe care le țin, exercițiile pe care le realizează și tânjesc după atenția care se reflectă în numărul de „like-uri”.
Persoanele deschise și creative își actualizează profilul cu ajutorul unor postări cu subiecte intelectuale sau teme politice.
Persoanele conștiincioase nu postează foarte des, iar atunci când o fac, postările sunt legate în general de copiii acestora.
Și pozele pe care dorim să le facem publice, pot să dezvăluie o mulțime de lucruri despre noi. Într-un studiu realizat de Universitatea din Pennsylvania au fost identificate cinci tipuri diferite de poze și personalități.
Persoanele care pozează cu diferite obiecte amuzante sau în poziții amuzante, acestea sunt cele mai deschise unor experiențe noi.
Persoanele nevrotice preferă să aibă ca poză de profil un animal sau un obiect, deoarece nu doresc ca fața lor să fie vizibilă. În această categorie vor fi și persoane care își vor expune chipul, dar vor avea o expresie ciudată rezultată din faptul că vor să arate mai degrabă nefericiți, dar se simt presați de societate, prin urmare, trebuie să pară fericiți.
Persoanele conștiincioase vor să pară fericite, pozele lor de profil sunt încadrate într-o imagine perfectă.
Persoanele agreabile vor avea poze de profil cu ei zâmbind sau vor surprinde în pozele lor momentele în care râd cu prietenii lor.
Persoanele extrovertite tind să aibă pozele de la profil colorate și folosesc metode care să îi facă să pară mai tineri decât sunt.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.