Amazon le va permite curierilor să descuie locuințele clienților
Data publicării:
Foto: Gulliver/Getty Images
Amazon va lansa un serviciu care le va da posibilitatea curierilor să descuie ușile clienților pentru a livra coletele direct în interiorul locuințelor, informează miercuri BBC.
Foto: Gulliver/Getty Images
Pentru a dispune de acest serviciu, utilizatorii Amazon Key vor avea nevoie de o încuietoare inteligentă și de camera Cloud Cam.
Curierii vor scana codul de bare de pe un colet, iar după ce comanda va fi verificată online, camera va începe să înregistreze, iar persoana care va face livrarea va putea descuia ușa cu ajutorul unei aplicații.
Utilizatorii vor avea posibilitatea de a opta pentru a viziona în timp real livrarea sau pentru a primi ulterior o înregistrare video.
Printre încuietorile inteligente compatibile se numără modele fabricate de Yale și Kwikset, menționează sursa citată de Agerpres.
Același sistem poate fi utilizat pentru a permite accesul persoanelor care plimbă câini, a celor care se ocupă de menaj sau a oaspeților.
Gigantul american de retail online caută de multă vreme soluții pentru îmbunătățirea sistemului de livrări. ''Amazon pare a fi într-o misiune de neoprit, aceea de a deține fiecare aspect al locuinței'', a declarat Ben Wood, analist în cadrul CCS Insight.
Deși a recunoscut că a utilizat o sonerie video și o încuietoare inteligentă pentru a permite accesul curierilor în garajul său, Wood a declarat că a cere clienților să își pună la dispoziție ușile de la intrare ar putea fi un proces mai dificil. ''Înțeleg că se fac multe eforturi pentru ca încuietorile conectate să devină sigure. Nu va fi nevoie însă decât de câteva incidente pentru a pune punct (acestui demers) — oamenii nu vor dori să aibă ceva la ușa din față dacă vor simți că nu e sigur'', a precizat analistul.
Luna trecută, rivalul Amazon, Nest, a lansat noi produse inteligente destinate locuinței, printre acestea numărându-se o alarmă conectată la internet și o sonerie video ce poate fi conectată cu o încuietoare inteligentă Yale. Și prin acestea poate fi descuiată de la distanță ușa locuinței pentru a permite accesul prietenilor sau al curierilor, mai arată BBC.
Amazon Key va fi disponibil inițial în 37 de orașe din Statele Unite în care va efectua livrări firma de curierat a gigantului retail, Amazon Logistics.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.