Android și Google nu țin cont întotdeauna de dorința utilizatorilor
Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Shutterstock
O investigaţie recentă a transferului de date dintre dispozitivele cu Android şi serverele Google arată faptul că acesta se realizează indiferent de dorinţa utilizatorilor.
FOTO: Shutterstock
Publicaţia americană Quartz a urmărit pe parcursul acestui an modul în care mai multe tipuri de dispozitive care folosesc Android, ale mai multor producători, transmit către Google datele personale ale utilizatorilor, notează News.ro.
Punctual, este vorba de datele care privesc coordonatele GPS, date deosebit de importante de o companie care trăieşte de pe urma reclamelor, cum este Google. Cunoscând locul în care se află utilizatorul, Google poate livra reclame mai relevante.
Concluzia investigaţiei este că dispozitivele cu Android trimit coordonatele GPS către serverele Google indiferent de preferinţele utilizatorilor. Datele ajung la Google chiar dacă utilizatorii dezactivează funcţia de localizare.
Mai mult, acest transfer se realizează în orice moment există o conexiune activă la internet. Când conexiunea de date este oprită, transferul se face pe wireless şi invers – inclusiv atunci când în telefon nu există nicio cartelă.
Google foloseşte triangulaţia realizată de turnurile operatorilor pentru a obţine coordonatele GPS ale utilizatorilor săi. În funcţie de numărul de turnuri pe baza cărora se realizează localizarea, Google poate şti cu mai puţină sau foarte mare precizie locul în care se află un anumit utilizator.
Toate dispozitivele cu Android operează în acest fel, neexistând o diferenţiere în funcţie de preţul sau tipul device-ului – telefon, tabletă, smartwatch sau alt produs.
Google a emis un comunicat cu privire la această chestiune, recunoscând că a colectat datele de localizare indiferent de opţiunile utilizatorilor săi pe parcursul ultimelor luni. Compania americană se apără spunând că datele nu au fost stocate sau folosite în vreun scop şi că acest procedeu va fi terminal la finele acestei luni.
Practic, Google spune că, deşi este o companie pentru care datele personale ale utilizatorilor sunt esenţiale, şi-a urmărit forţat utilizatorii fără niciun scop, doar pentru că a putut. Şi, pentru că acum s-a aflat, a decis să termine această operaţiune pe care oricum o desfăşura degeaba.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.