Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 9,6% în primele nouă luni ale anului, la 37.752 de autoturisme, pe o piaţă care a avansat cu 6,1%, la peste 2,55 milioane de autoturisme, scrie News.ro.
Dacia a consemnat în intervalul ianuarie-septembrie o cotă de 1,5% pe piaţa germană.
În luna septembrie, pe piaţa din Germania au fost înregistrate 3.310 de autoturisme Dacia, cu 29,6% peste nivelul consemnat în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar marca a obţinut o cotă de piaţă de 1,1%.
Piaţa auto germană a crescut în septembrie cu 9,4%, la 298.002 de autoturisme.
Marca Volkswagen a consemnat un declin de 1% al înmatriculărilor auto pe piaţa germană, în primele nouă luni ale anului, la 510.003 autoturisme (cotă de 20%), iar în luna septembrie acestea au crescut cu 1,7%, la 58.006 unităţi (cotă de 19,5%).
În primele nouă luni, înmatriculările Porsche au crescut cu 2%, ale Seat au scăzut cu 1%, iar cele ale Audi au urcat puternic, cu 10%.
Vânzările de autovehicule Dacia pe piaţa germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unităţi, ceea ce plasează Germania pe locul trei în clasamentul pieţelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc faţă de anul 2014. Pe primele două poziţii se află Franţa (100.035 unităţi) şi Spania (55.168 unităţi).
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au avansat cu 14% în primele nouă luni ale anului, la 85.124 unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 5,7%, potrivit datelor publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). În luna septembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au urcat cu 13,5%, la 8.566 unităţi, iar cota de piaţă a atins 5,07%.
La nivel mondial, vânzările Dacia au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, în ianuarie, de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi.