Toate marile companii auto depăşesc normele de poluare din Uniunea Europeană, iar modelele grupului Renault, inclusiv maşinile Dacia, au cele mai poluante motoare diesel Euro 5. Sunt concluziile unui studiu pe care l-a realizat o organizaţie de mediu la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen. Compania germană a recunoscut că a măsluit testele de polulare şi a trebuit să pună deoparte miliarde de euro pentru rechemări în service şi posibile amenzi şi desopăgubiri. Însă acest recent studiu arată că deşi motoarele diesel produse de Volkswagen încalcă de asemenea normele de poluare, stau mai bine decât cele ale altor companii.
Motorul diesel este o tehnologie murdara pentru întreaga industrie auto, arată un studiu realizat de organizaţia Transport and Environment. Datele colectate inclusiv de la autorităţile care au inspectat companiile auto după izbucnirea scandalului Volkswagen arată că, în condiţii normale de trafic, 29 de milioane de maşini aflate pe străzile Europei depăşesc normele de poluare.
Realizatorii studiului spun că la motoarele diesel Euro 5 cele mai mari probleme sunt la maşinile Renault, inclusiv la Dacia. Acestea ar depăşi de aprope 8 ori emisiile maxime de noxe cerute de Uniunea Europeană. Normele de poluare ar fi depăşite de peste 7 ori şi de maşinile Land Rover, Hyundai şi Opel.
Acestea ar fi companiile care folosesc cele mai murdare motoare Euro 5. Însă nu sunt singurele care au probleme de acest gen. Nu mai puţin de 20 de mărci mari depăşesc de cel puţin trei ori limitele de emisii, arată cei de la Transport and Environment. Volkswagen, compania de la care a pornit scandalul poluării este la mijlocul acestui clasament. Poluează mai mult decât alte 10 companii, dar mai puţin decât alte 9. Studiul ridică din nou chestiunea diferenţelor dintre comportamentul motoarelor în timpul testelor oficiale de poluare şi cel de pe stradă. Niciuna dintre mărcile enumerate de realizatorii studiului nu încalcă legislaţia europeană câtă vreme au rezultate bune în timpul testelor.
Iar maşinile Euro 5 nu sunt singurele care poluează neobişnuit de mult atunci când sunt pe şosea. Probleme mari ar avea şi motoarele Euro 6.
Motoarele diesel Fiat, inclusiv cele instalate pe maşinile Suzuky ar depăşi de peste 15 ori limitele de poluare admise de Uniunea Europeană. În vreme ce maşinile Renault cu motoare diesel Euro 6, inclusiv Dacia, ar depăşi de peste 15 ori limite.
Potrivit studiului Volkswagen vinde în mod paradoxal maşinile diesel cu cele mai curate motoare Euro 6. Însă nici măcar acestea nu se încadrează în normele europene, ci le-ar depăşi de aproape două ori, potrivit studiului.
Nicio companie nu a comentat până acum informaţiile din acest nou studiu care pune într-o lumină proastă întreaga industrie auto din Europa. Cei de la Transport and Environment cer ca toate maşinile diesel Euro 5 şi Euro 6 să primească actualizări de software prin care sistemele de limitare a emisiilor să nu se mai dezactiveze automat în anumite condiţii de trafic.