Un francez care trăieşte în România a tranformat o Dacie Logan într-o maşină 100% electrică. O operațiune destul de simplă, spune Marc Areny.
„Am dat jos motorul, am păstrat cutia de viteză, am legat motorul electric de cutia de viteză, am pus niște baterii. E ceva destul de simplu”, explică el.
Totuşi, costurile transformării au fost destul de mari.
„Componentele pentru o autonomie de 150 de km ajung cam în jur de 12.000 de euro. Prețul variază foarte mult, în funcție de baterii și de autonomie. Partea mecanică, electrică ajunge la 5.000 euro și restul sunt baterii și componente legate de baterii”, spune Marc Areny.
Românii au rezerve când vine vorba de transformarea maşinilor lor în unele electrice.
„Am un Logan de 1,4. Singura mea condiție și dorință, dacă se poate, să se mărească un pic autonomia, undeva la aproximativ 300-350 de km”, spune un șofer.
„Ar fi foarte interesantă, dacă aș avea unde să o încarc, dar stau la bloc și îi ia șapte ore să se încarce, sau opt ore”, spune alt șofer.
În toată România există doar 30 de staţii publice de încărcare a autoturismelor electrice. O soluţie, pentru cei care stau la casă, ar fi montarea unor astfel de prize în garaj.
„Prețul începe de la 1.700 de euro fără TVA și ajunge la 2.500 de euro fără TVA. De încărcat se poate încărca o singură mașină. Timpul de încărcare al mașinii depinde de puterea instalată, de la o oră și jumătate până la trei ore”, spune Narcis Gheorghe, reprezentantul unui furnizor de stații de încărcare.
În prezent, în România sunt înmatriculate puţin peste 100 de autoturisme electrice, ale căror preţuri încep de la 20.000 de euro.