BMW vrea să fure ce are Mercedes mai scump

Data publicării:
bmw-1

BMW deschide un nou front în războiul cu Mercedes. Constructorul bavarez vrea să aducă pe piaţă o maşină capabilă să se bată cu marele său rival în segmentul de superlux, arată automotive news.

BMW lipseşte cu desăvârşire de acolo - pragul de sus al portofoliului său e la Seria 7. Linia de modele va fi extinsă cu un model care să fie pe picior de egalitate cu Maybach-ul S Classe - o maşină pe care Mercedes o numeşte esenţa luxului. Vine cu sisteme de ionizare a aerului, sunet ca în sala de concert şi amplificare a vocii astfel încât pasagerii să vorbească cu şoferul fără a ţipa.

Cumva, modelul cu care vrea să se bată contravine total filosofiei BMW. Vor să fure clienţii superpremium ai Mercedes, dar s-au ridicat pe conceptul unei maşini de lux sprintene, cu tehnologii ce o fac înainte de toate, plăcută la condus. Pe când un Maybach e condus de şofer şi poate fi comparat cu o sufragerie pe roţi.

În aceste condiţii, BMW vrea să intre în joc, dar cu alte reguli. Directorul de la Dezvoltare spune că va veni cu o maşină de minim 150 de mii de euro, dar că nu are de gând să o lungească prea mult şi nici nu va abuza de elementele cromate. Cum va aduce un model de superlux păstrând chintesenţa mărcii, e greu de intuit.

BMW se mândreşte cu adn-ul de sportivă, ceea ce ajută constructorul să domine rangurile inferioare ale pieţei premium cu seria 3 de pildă. Odată ce ridică ştacheta de preţ, genele BMW-ului pot fi alterate. De pildă, jumătate dintre S-Classe-urile produse se vând în China - acolo ambuteiajele sunt atat de frecvente încât tehnicalităţi precum cât de strâns poate lua maşina curba chiar sunt irelevante. Imaginea şi exclusivismul cântăresc la achiziţie.

E secretul pe care BMW a mai încercat să-l exploateze însă succesul a fost doar parţial. În toamnă, a şlefuit seria 7 astfel încât să domesticească puţin maşina. A fost adusă practic mai aproape de S Class şi a vândut în cele cinci luni nouă mii de unităţi. În aceeaşi perioadă, Mercedes a vândut nouă mii de S Classe-uri pe lună.

E un început, dar BMW vede clar că mai are mult spaţiu de mutat preţurile în sus. În momentul de faţă Seria 7 ajunge la pragul maxim de 126 de mii de euro în Germania, ceea ce lasă un gol uriaş până la Rolls Royce-urile produse de acelaşi grup bavarez. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Vezi cele mai frumoase glampinguri din Europa. 12 destinatii pentru o experienta inedita