Strategia Croației pentru relansarea turismului, o industrie care reprezintă o cincime din economia țării

Data actualizării: Data publicării:
Promenada din Split, Croația.
Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal. Foto: Profimedia

Autorităţile croate au lansat vineri o campanie guvernamentală, în valoare de mai multe milioane de euro, care are drept obiectiv vaccinarea a aproximativ 80.000 de lucrători din sectorul turismului în săptămânile următoare precum şi oferirea de teste antigen subvenţionate turiştilor, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Hotelierii croaţi speră că numărul mic de vizitatori din prezent să revină la cifre mai normale începând de la mijlocul lunii mai, pe măsură ce restricţiile de călătorie sunt relaxate treptat în Europa, şi pentru aceasta vor să se asigure să sunt bine pregătiţi.

„Investim puternic în sejururi sigure pentru oaspeţii noştri, de la dezinfecţie şi geamuri de protecţie la recepţie, la mai mult personal care să servească mâncarea şi până la proceduri de înregistrare şi plăţi digitale, a declarat Eva De Zan Prusina, director de PR la grupul Plava Laguna, care deţine hotelul Parentium din staţiunea Porec.

În mod normal, turismul este responsabil pentru o cincime din economia Croaţiei, însă pandemia de Covid-19 a dus la înjumătăţirea veniturilor din turism în 2020, până la aproximativ 4,8 miliarde de euro.

Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal

Graţie campaniei guvernamentale lansată vineri, Banca Centrală a Croaţiei se aşteaptă ca veniturile din turism să ajungă în acest an până la 70% din nivelul normal, o perspectivă optimistă împărtăşită şi de ministrul croat al Turismului, Nikolina Brnjac.

„Am alocat aproximativ 20 de milioane de kuna (3,18 milioane dolari) pentru cumpărare de teste antigen, pentru care turiştii vor plăti doar un preţ simbolic, a spus Nikolina Brnjac. Aceasta a adăugat că vizitatorii vor primi rezultatele testelor înainte de a se întoarce acasă.

Grupul hotelier Plava Laguna, care deţine 20 de hoteluri în trei locaţii, oferă deja teste COVID-19 la cele trei hoteluri ale sale care sunt deschise în acest moment, la un preţ de cost cuprins între 17 şi 63 de euro de persoană.

„Salutăm decizia Ministerului Turismului de a subvenţiona testele, a spus managerul Eva De Zan Prusina.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Oprah Winfrey, internată de urgență. Care este starea celebrei prezentatoare TV
Digi FM
Cât plătește Nicușor Dan chirie pentru apartamentul din București: „Avem o cameră și două dormitoare la...
Pro FM
Dakota Johnson și Chris Martin, relație cu despărțiri și împăcări. Ce s-a aflat despre actriță și solistul de...
Film Now
Robert De Niro, îndrăgostit lulea de iubita lui cu 35 de ani mai tânără. Actorul nu s-a oprit din zâmbit în...
Adevarul
Rezultate alegeri locale 2024. Suceava: Tânărul care l-a învins pe Gheorghe Flutur. S-a înscris în PSD din...
Newsweek
Ce pensie primești la recalculare dacă ai muncit pe salariu mediu timp de 35 sau 45 de ani?
Digi FM
Anca Molnar, make-up artistul vedetelor, a murit la doar 35 de ani. Tânăra fusese diagnosticată cu o formă...
Digi World
Cel mai bun moment al zilei pentru a face sport pentru a scădea nivelul zahărului din sânge. E valabil mai...
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Motivul real pentru care Jennifer Lopez și Ben Affleck și-au scos la vânzare conacul din Los Angeles...
UTV
(VIDEO) Manelistul Babasha a cantat la concertul Coldplay de pe Arena Nationala. Publicul a huiduit