Scoția va deveni prima țară din lume cu prețuri minime la alcool
Data actualizării: Data publicării:
Colecție de sticle de whisky. Foto: Gulliver/Getty Images
Scoția urmează să devină prima țară din lume care impune un preț minim de vânzare pentru băuturile alcoolice, într-o încercare de îmbunătățire a sănătății oamenilor, după ce Asociația de Whisky din această țară a pierdut un apel la instanța supremă din Regatul Unit.
Foto: Gulliver/GettyImages
Planul este unul vechi de cinci ani, însă asociațiile de profil din Scoția s-au opus și l-au atacat în instanță. Miercuri, instanța supremă din Regat a decis că impunerea unui preț minim nu încalcă nicio legislație europeană, relatează The Telegraph.
Oficialii scoțieni au anunțat că vor implementa legea cât mai repede, fiind așteptată să intre în vigoare la începutul anului viitor.
Potrivit propunerii, o sticlă de băutură spirtoasă nu ar trebui să fie mai ieftină de 14 lire (peste 15 euro, peste 70 de lei, n.red.), în timp ce o sticlă de vin ar trebui să aibă un preț minim de 4,69 lire (5,2 euro, 24 lei), iar un pachet de patru beri să coste cel puțin 4 lire (4,4 euro, 20 lei).
Potrivit propunerii, intenția este de a-i face pe cei cu probleme să consume mai puțin, deoarece băuturile alcoolice foarte puternice se vând ieftin. În plus, măsura nu ar urma să afecteze barurile și restaurantele. De exemplu, doi litri de cidru ar urma să fie crească de la 3,99 lire la 7,50 lire.
„E o decizie istorică și înțeleaptă, un punct de reper în încercarea noastră de a întoarce Scoția din relația problematică cu alcoolul”, a declarat Shona Robison, ministrul sănătății din Scoția.
Promotorii măsurii au mai argumentat că, în timp ce proiectul de lege era dezbătut în instanțe, zeci de mii de oameni au murit din cauza alcoolului.
Pe de altă parte, asociațiile de profil au spus că acceptă această măsură, dar că guvernul trebuie să sprijine industria whisky-ului de efectele negative ale legii. „E vital acest aspect pentru ca locurile de muncă și investițiile în industrie să nu fie periclitate”, a spus Karen Betts, directorul Asociației de Whisky din Scoția.
De asemenea, producătorii au mai spus că vor promova consumul responsabil de alcool.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.