Drum deschis spre Elysee. Cine este Fillon, fostul premier care vrea relaţii mai bune cu Rusia
Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Fostul preşedinte al Franţei, Nicolas Sarkozy, a pierdut alegerile interne din partid şi, odată cu ele, dreptul de a participa, din partea Republicanilor, la scrutinul prezidenţial de anul viitor.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
În turul al doilea al competiţiei interne s-au calificat doi foşti premieri - Francois Fillon şi Alain Juppe, cu 44, respectiv 28 la sută în preferinţele electorilor. Cu 21% din intenţiile de vot, Nicolas Sarkozy a fost al treilea.
Echipa de campanie a lui Juppe a admis că o cursă împotriva lui Fillon în al doilea tur de scrutin va fi mai dificilă decât ar fi fost una împotriva lui Sarkozy.
Fostul premier Fillon a stagnat de la începutul campaniei, săptămâni la rând, în jurul pragului de 12% din intenţiile de vot. Însă în ultima perioadă a urcat vertiginos în sondaje. Poziţia sa a fost consolidată în special după ultima dezbatere, de joi, în care performanţa sa a fost foarte apreciată de electorat.
Fillon este împotriva terorismului islamic, el scriind o carte numită „Împotriva totalitarismului islamic”. Fillon favorizează apropierea diplomatică cu Rusia, consideră imperialismul american una din amenințările la adresa Europei și este împotriva căsătoriilor homosexuale.
Din punct de vedere economic, susține reformele care avantajează afacerile, precum tăierea unor taxe și își dorește o piață a muncii mai puțin rigidă, potrivit Financial Times.
Fillon este de asemenea un admirator al fostului premier britanic Margaret Thatcher.
Duminică seara, fostul preşedinte Sarkozy a ieşit în faţa francezilor şi şi-a recunoscut înfrângerea. El a spus că îl va susţinte în continuare pe Francois Fillon pentru funcţia de preşedinte.
Primul tur al alegerilor prezidenţiale din Franţa va avea loc în luna aprilie. Ultimele sondaje de opinie arată că Marine LePen, lidera frontului National de extremă dreaptă, ar putea ieşi câştigătoare. Singurul creditat cu şanse să o învingă e Alain Juppe.
În Franţa există circa 44,8 milioane de persoane cu drept de vot. La primarele socialiste din 2012, au votat 2,6 milioane de alegători.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.