Juncker, despre insistenţa SUA privind cheltuielile de apărare: UE nu trebuie să cedeze la presiuni
Data actualizării: Data publicării:
Europa nu trebuie să cedeze cererii Washingtonului de a-şi spori cheltuielile militare, a declarat şeful Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.
Jean-Claude Juncker FOTO: Gulliver/GettyImages
Potrivit lui, deşi statele membre UE nu alocă apărării 2 la sută din buget, cele mai multe investesc în ajutoare pentru dezvoltare şi ajutoare umanitare. Iar acestea trebuie considerate tot cheltuieli pentru securitate.
„Sunt clar împotriva ideii de a ne lăsa forţaţi”, a declarat preşedintele Executivului european în marja Conferinţei pentru Securitate de la Munchen.
Declaraţia vine în urma primei întâlniri dintre secretarul apărării din noua administraţie americană, James Mattis, cu omologii săi din NATO. James Matis afirmase atunci că toate țările NATO trebuie să-şi suplimenteze bugetele pentru apărare, dacă vor ca Statele Unite să-şi menţină nivelul de implicare în Alianţă.
Potrivit News.ro, Jean Claude Juncker, președintele Comisiei Europene, a atras atenţia că Germania nu ar mai avea un surplus bugetar, dacă va creşte chetuielile de apărare la 2% din PIB, de la 1,22%, cât are alocat în prezent.
„Nu îmi place faptul că prietenii noştri americani limitează conceptual de securitate la armată”, a atras el atenţia, avertizând că ar avea mai mult sens trasarea unei „politici moderne de stabilitate”, formată din mai multe componente.
„Dacă vă uitaţi la ce face Europa în domeniul apărării, plus ajutorul pentru dezvoltare, plus ajutorul umanitar, comparaţia cu Statele Unite arată destul de diferit. Politicile moderne nu se pot rezuma numai la creşterea cheltuielilor de apărare”, a adăugat preşedintele CE. „Europenii trebuie să îşi prezinte cheltuielile de apărare mai bine şi să cheltuiască banii mai eficient”, a subliniat el.
Preşedintele american Donald Trump a pus sub semnul întrebării angajamentul țarii sale faţă de NATO, dacă ţările europene nu cresc cheltuielile pentru apărare la 2% din PIB.
Statele Unite asigură în prezent 70% din fondurile aliate.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.