Elveţienii nu vor pensii mai mari și acceptă să fie spionați
Data actualizării: Data publicării:
GENEVA, SWITZERLAND - FEBRUARY 09: A Swiss flag flies above a HSBC logo is seen on HSBC offices on February 9, 2015 in Geneva, Switzerland. It has been discovered that the HSBC bank has helped wealthy clients to evade tax in several countries across the world, including the UK, America, France and Belgium. (Photo by Harold Cunningham/Getty Images)
Elvețienii s-au pronunțat, într-o majoritate covârșitoare, în favoarea legii ce autorizează serviciile secrete să intercepteze comunicațiile telefonice și pe cele din mediu virtual. O a doua temă a referendumului a vizat majorarea cu 10% a pensiilor, propunere care a fost respinsă.
Foto: Gulliver/GettyImages
Primele estimări privind rezultatul referendumului în cazul legii supravegherii electronice arată un procent de 66% din voturi „da”, scrie Agerpres. Sondajele de opinie din timpul campaniei au prezis scoruri între 53% și 58%.
Legea referitoare la supraveghearea electronică a fost adoptată de Parlament în 2015, dar referendumul de acum a fost organizat după ce o alianță formată din Partidul Socialist, Verzii și mișcări precum Partidul Piraților au reclamat posibila apariţie a unor abuzuri.
Până în prezent, serviciile secrete din Confederația Elvețiană aveau dreptul să colecteze informații din surse publice sau dacă ele se aflau deja la dispoziția altor autorități.
Serviciile secrete ar putea de acum să monitorizeze, în anumite condiții, e-mailuri și apeluri telefonice ale persoanelor fizice, precum și activitățile pe care acestea le desfășoară pe internet, să se infiltreze în rețele de calculatoare și să efectueze căutări, inclusiv în vehicule și bagaje. Acestea ar putea, de asemenea, să perturbe accesul la informații în rețelele de calculatoare, în cazul în care există riscul ca aceste sisteme să fie folosite în atacuri asupra infrastructurii critice.
Referendumul a avut alte două teme. Prima a vizat majorarea cu 10% a pensiilor, la propunerea sindicatelor. Estimările arată că 60% dintre votanţi au respins această propunere. A fost respinsă cu 63% şi propunerea ecologiştilor de reducere a consumului de resurse naturale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.