Cum sunt transformate portocalele siciliene în haine
Data publicării:
FOTO: Gulliver/ Getty Images
De la modă la energie – cojile și semințele faimoaselor portocale din Sicilia sunt folosite într-o gamă largă de afaceri ecologice și sănătoase.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
În 2011, Adriana Santonocito era studentă la design în Milano când i-a venit ideea să facă textile durabile din ceea ce natura ne oferă, notează BBC.
Provocarea ei a fost să găsească o metodă prin care să poată recicla sutele de tone de coji de portocale, care altfel ar ajunge la gunoi.
Datorită creativității Adrianei Santonocito acum se pot obține articole vestimentare din cojile de portocale.
Portocalele din Sicilia lasă în fiecare an sute de tone de coji după ce fructele sunt stoarse și transformate în suc.
Se știa deja că celuloza poate fi extrasă din coaja de portocală. Adriana a descoperit însă că folosind reactivii chimici, aceasta ar putea fi transformată în fire care ar putea fi vopsite și amestecate cu alte produse textile, cum ar fi bumbacul sau poliesterul.
Adriana Santonocito alături de colega sa, Enrica Arena, au înființat în 2014 Orange Fiber și au început să vândă materialul fabricanților de îmbrăcăminte.
În acest an, faimoasa casă de modă italiană Salvatore Ferragamo a folosit ideea în colecția sa de primăvară-vară. Scopul a fost de a-și face cămășile, rochiile și bluzele, mai rezistente, prin mijloace sustenabile.
Orange Fiber, care are în prezent o echipă de 12 persoane, operează dintr-o fabrică locală de procesare a sucurilor, unde își produce materialul rezidual gratuit.
Afacerea este parțial sezonieră, funcționând în lunile anului în care lucrează fabricantul de sucuri. Însă odată ce crusta portocalie a fost transformată în celuloză, ea poate fi stocată pentru utilizare ulterioară.
Portocalele pot fi tranformate și în făină, oferindu-le astfel produselelor de patiserie clasice o opțiune mai sănătoasă.
La fel ca și Orange Fiber, cercetătorii obțin materiile prime de la producătorii de sucuri locale. Ei spală coaja pentru a elimina aroma amară, apoi o usucă, o procesează și albesc ceea ce rămâne.
Salvatore Barbagallo, profesor de agricultură la Universitatea din Catania, spune că făina este „perfect sustenabilă” și nu costă aproape nimic pentru a fi produsă. De asemenea, nu are nici un impact asupra gustului și a mirosului alimentelor în care se regăsește.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.