Berlin. Şoferul camionului „s-ar fi luptat până la sfârşit” cu teroristul
Data publicării:
Foto: Gulliver/GettyImages
Şoferul polonez al camionului care a intrat în mulţime la Târgul de Crăciun de la Berlin, Lukasz Urban, „s-ar fi luptat până la sfârşit” cu autorul atentatului şi ar fi fost „încă în viaţă, în cabină, în momentul în care vehiculul a lovit oamenii”, au declarat surse apropiate anchetei citate de Bild, relatează News.ro.
Foto: Gulliver/GettyImages
Pe corpul bărbatului au fost descoperite răni de cuţit, a precizat aceeaşi sursă, citată sub acoperirea anonimatului.
„Probabil că a fost o luptă”, a spus oficialul. Teroristul „l-a lovit de mai multe ori cu un cuţit” pe polonezul de 37 de ani de la care a furat camionul.
Aceeaşi sursă a scris că Lukasz Urban „ar fi tras de volan” pentru a devia camionul.
Când vehiculul s-a oprit, teroristul l-a împuşcat pe polonez, înainte de a fugi.
Paramedicii ajunşi la locul atacului au încercat să îi salveze viaţa bărbatului, dar nu au reuşit.
Proprietarul firmei poloneze care deţinea vehiculul, Ariel Zielinski, vărul şoferului, a insistat încă de la început că maşina a fost furată.
El mai crede că au fost mai mulţi terorişti care l-au atacat pe șofer, pentru că acesta era un bărbat masiv, de 120 de kilograme şi 1,83 centimetri înălţime.
Datele GPS sugerează că vehiculul a fost furat între 15 şi 16 ora locală (16 şi 17 ora României).
La ora locală 15.19 (16.19 ora României) şi 15.44 (16.44 ora României) au existat tentative eşuate de a porni camionul. Fie a fost vorba de atacatorul care a încercat să îl fure, fie de şoferul polonez care încerca să scape.
Camionul s-a deplasat apoi spre Târgul de Crăciun până la ora locală 17 (18 ora României), apoi a făcut o pauză de o jumătate de oră. În jurul orei locale 17.30 (18.30 ora României) s-a apropiat şi mai mult de locul atacului.
Potrivit presei, modul în care s-a deplasat camionul sugerează că şoferul era începător şi a „înecat” motorul.
Între timp, compania poloneză care deţinea camionul a încercat să îl contacteze pe şofer, însă fără succes.
La ora locală 19.34 (20.34 ora României), camionul s-a îndreptat spre târg. La puţin timp după ora locală 20 (21 ora României), şoferul a aprins farurile şi a intrat în plin în mulţimea strânsă la Târgul de Crăciun, omorând 12 oameni.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.