Barcelona încearcă să scape de turiști. Măsurile luate de autorități începând de anul acesta
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Barcelona nu mai face față afluxului de turiști și a început să ia măsuri pentru a reduce numărul acestora. După ce în urmă cu două zile autoritățile au interzis construcția unor noi hoteluri în centrul orașului, acum a fost adoptat și un plan pentru reducerea turismului până în 2020, relatează Time.
Foto: Shutterstock
Anul trecut, peste 32 de milioane de turiști au vizitat Barcelona. CU toate că turismul este o parte vitală pentru economia orașului, aducând 14% din veniturile anuale, a avut și efecte negative pentru bunăstarea locuitorilor: prețurile și chiriile apartamentelor au crescut, iar centrul orașului s-a umplut de hoteluri și apartamente în regim Airbnb, magazine cu suveniruri și localuri care să atragă turiștii.
Ada Colau, primarul orașului, a prezentat ”Planul Strategic pentru Turism 2020”, prin care se încearcă decongestionarea străzilor și a centrului orașului, dar și ținerea sub control a prețurilor.
Pentru a combate creșterea chiriilor și a prețurilor apartamentelor, Barcelona va începe să taxeze mai scump locuințele folosite în regim hotelier, iar dezvoltatorii sau proprietarii de noi apartamente de vacanță nu vor mai primi autorizații.
Războiul Barcelonei împotriva turismului va afecta chiar și turiștii care ajung în oraș doar pentru o zi. Prețurile la parcări pentru autobuzele cu turiști vor crește, ceea ce inevitabil va duce la o mărire a prețurilor pentru biletele de autobuz.
Iar în unele zone ale orașului, autoritățile vor interzice traficul și vor reloca terasele care nu mai încap pe trotuare.
În ianuarie, mii de rezidenți ai Barcelonei au mărșăluit pe bulevardul Las Ramblas, pentru a protesta față de transformarea orașului într-un mare obiectiv turistic: „Înțelegem că mulți oameni s-au îndrăgostit de orașul nostru. Dar am devenit un parc de distracții pentru turiști. De fiecare dată când se închide o alimentară îi ia locul un magazin de suveniruri. Există oameni care locuiesc și lucrează aici, nu este doar un loc pentru a te distra în weekend”, a declarat Janet Sanz, directorul de urbanism al orașului.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.