Prințul care a pierdut 1,2 miliarde de dolari în 48 de ore
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images
Averea prințului Al-Waleed bin Talal din Arabia Saudită, care a fost arestat sâmbătă alături de alți prinți și oficiali, a scăzut cu 1,2 miliarde de dolari în doar 48 de ore. Cu toate acestea, prințul rămâne unul dintre cei mai bogați oameni din lume.
Foto: Gulliver/Getty Images
Averea sa netă a scăzut la 17,8 miliarde de dolari, după ce Kingdom Holding — fondul de investiții saudit pe care l-a înființat Al-Waleed bin Talal în 1979 — a pierdut 1,3 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră. Luni, la închiderea Bursei din Arabia Saudită, acțiunile Kingdom Holding înregistrau cel mai semnificativ declin din decembrie 2011 până în prezent.
Sâmbătă, prințul moștenitor Mohammad bin Salman a luat măsuri pentru a-și consolida puterea prin înființarea unui comitet anticorupție, care în câteva ore a decis arestarea unor înalți oficiali și oameni de afaceri din Arabia Saudită. Mai precis, din ordinul prințului Mohammed au fost arestați 11 prinți, patru actuali miniștri și zeci de foști miniștri, precum și a unor importanți oameni de afaceri.
Printre cei arestați sunt și trei dintre cei mai bogați saudiți, inclusiv Alwaleed bin Talal, scrie Agerpres.
Acesta deține și participații în banca americană Citigroup, rețeaua de socializare Twitter, firma de ride-hailing Lyft și grupul media Time Warner. Recent, Kingdom Holding a cumpărat în septembrie o participație de 16,2% în Banque Saudi Fransi — a cincea mare bancă din Arabia Saudită.
Analiștii susțin că informația a îngrijorat piața bursieră, deoarece oamenii de afaceri implicați ar putea fi nevoiți să-și vândă unele participații, ceea ce temporar ar putea duce la scăderea prețurilor.
Totuși, unii investitori locali ar putea, în cele din urmă, saluta perspectiva ca prințul Mohammed să-și sporească puterea și să reducă incertitudinile privind autoritatea sa. Reformele economice, cum ar fi privatizările și dezvoltarea proiectelor, s-ar putea derula mai rapid.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.