Bijuterii, alcool... Fost şef al FMI, judecat pentru cum şi-a folosit cardul
Data publicării:
Rodrigo Rato, fost vicepremier al Spaniei şi director general al Fondului Monetar Internaţional a ajuns în faţa instanţei pentru cheltuielile făcute de pe cardul de serviciu. Dosarul e însă chiar mai vast, într-o situaţie similară regăsindu-se zeci de oficiali ai două bănci. Suma totală în cauză se ridică la 12 milioane de euro.
Gulliver/GettyImages
Un fost director general al FMI, Rodrigo Rato, este judecat pentru cheltuieli ilegale cu cardul, într-un caz în care sunt implicaţi 65 de oficiali ai băncilor Bankia şi Caja Madrid, devenit un simbol al exceselor făcute de fostele bănci de economii din Spania, transmite Bloomberg, preluat de News.ro.
Rato a cheltuit cu cardul de serviciu 99.000 de euro, iar cheltuielile cumulate făcute cu cardurile de cei 65 de oficiali în perioada 2003-2012 se ridică la peste 12 milioane de euro, a anunţat în februarie Curtea Naţională. Cazul ”cardurilor negre”, aşa cum a fost numit de presă, este audiat luni la un tribunal din San Fernando de Henares, din apropierea Madridului. Procesul începe pe fondul încercărilor premierului în exerciţiu Mariano Rajoy de a obţine sprijinul pentru un al doilea mandat, în timp ce mai mulţi oficiali ai Partidului Popular sunt acuzaţi de corupţie.
În afară de cazul lui Rato, care a fost vicepremier în guvernul lui Jose Maria Aznar, un număr de oficiali ai partidului urmează să fie judecaţi în octombrie pentru că ar fi beneficiat de comisioane ilegale în perioada 1999-2005. Rato a devenit preşedinte al Caja Madrid în 2010 şi a coordonat crearea grupului Bankia, prin fuziunea băncii cu alte şase bănci de economii. Riscul de faliment al grupului Bankia în 2012 a obligat guvernul Spaniei să ceară un program de salvare de 41 de miliarde de euro din partea Uniunii Europene, din cauza temerilor că cheltuielile pentru salvarea băncii vor afecta grav finanţele publice.
Cheltuielile făcute cu cardul de Rato au inclus 1.584 de euro pentru bijuterii, 3.547 de euro pentru băuturi alcoolice, dar şi cheltuieli minore cum ar fi taxe de autostradă. Rato a returnat circa 99.000 de euro cheltuite cu cardul, a anunţat Curtea Naţională, care a decis judecarea sa.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.