Zece kilometri din Suplacu de Barcău Borș deschiși în 2016, restul anul viitor. Contractul a fost deblocat

Data publicării:
autostrada transilvania

S-a reușit deblocarea contractului semnat în primăvara anului trecut de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) cu asocierea Corsan Corviam Construccion Spania-Consinit-Road Consulting și Via Design. Contractul a stat blocat aproape un an din cauza neînțelegerilor apărute între firmele din consorțiu.

În luna octombrie 2015 CNADNR menționa ”neînțelegeri apărute între membrii asocierii” și avertiza că ”dacă raporturile dintre asociaţi încetează, ar trebui să înceteze şi executarea contractului de achiziţie publică în momentul în care se află".

Potrivit informațiilor deținute de Digi24.ro, cauza disputelor a constituit-o retribuirea activităților de proiectare. În timp ce proiectantul autostrăzii, anume Via Design, dorea o sumă fixă pentru activitatea prestată, în jurul 5% din valoarea contractului, constructorul spaniol Corsan Corviam ar fi vrut să îi dea doar cotă parte diun profitul final obținut în acest contract, cotă egală cu cea de participare a proiectantului în consorțiu.

Potrivit informațiilor noastre, în urma unor discuții purtate ieri la Ministerul Transporturilor contractul a fost deblocat. Lucrările, cu termen de execuție de 24 de luni de la demararea contractului în primăvara anului trecut, vor începe la 1 martie. ”Ar putea fi deschiși câțiva kilometri în acest an, se dorește 10 kilometri, restul până la finele anului următor”, ne-a declarat un oficial din proiect.

Secțiunea Suplacu de Barcău Borș este a doua secțiune din autostrada Transilvania la care a lucrat firma americană Bechtel. Spre deosebire însă de porțiunea Câmpia Turzii – Gilău, terminată integral, Suplacu de Barcău - Borș a fost definitivată în proporție de doar 50% până în 2011 când Bechtel a oprit lucrările. Doi ani mai târziu, în 2013, firma americană a părăsit România.

Urmare a faptului că la oprirea lor lucrările deja efectuate nu au fost protejate, acestea au suferit distrugeri ce necesită cheltuirea unor sume mari de bani pentru reparații. O parte a materialelor rămase au fost furate, coloane de beton s-au crăpat, armăturile de oțel au ruginit din cauza contactului îndelungat cu apa pluvială. Reluarea lucrărilor presupune expertizarea celor făcute pentru a se stabili ce se poate păstra și ce trebuie refăcut. Valoarea contractului de încheiere a lucrărilor este de 701 milioane lei, fără TVA.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde a fost văzută Kate Middleton în plin tratament pentru cancer. Prinţesa de Wales a îngrijorat oamenii din...
Digi FM
Un bărbat beat a uitat ușa apartamentului deschisă, iar câinele său doberman a ieșit pe scară. Ce a făcut o...
Pro FM
Fiul lui Ștefan Bănică a răbufnit. Ce spune Radu despre carieră și tatăl său: „Nu m-a băgat Bănică în...
Film Now
Blake Lively a atras toate privirile într-o rochie transparentă, realizată doar din perle. Actrița, fabuloasă...
Adevarul
Presa rusă scrie despre declanșarea celui de-al Treilea Război Mondial după ce Putin a avertizat Occidentul...
Newsweek
Recunoașteți personajul? Marele actor care avea Parkinson de la debut. A călcat „pe bec" în căsnicie
Digi FM
Un turist a fost obligat să plătească 2.500 de dolari înainte de a coborî de pe un vas de croazieră: “Suntem...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
Angelina Jolie, prima apariție de când fiicele ei, Shiloh și Vivienne, au renunțat la numele tatălui lor...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...