Lucrările de modernizare a celor 18 kilometri de reţea de metrou dintre Pipera şi Berceni ar putea dura 4 ani şi sunt estimate la 140 de milioane de euro. Ca să nu dea peste cap circulaţia trenurilor, muncitorii ar urma să lucreze noaptea. Conducerea Metrorex nu exclude nici reducerea programului, măcar pe perioada verii. Mai bine de jumătate din cei 600.000 de oameni care circulă zilnic cu metroul folosesc această linie.
300.000 de mii de călători se urcă zilnic în trenuri care circulă pe magistrala Pipera-Berceni. O treime dintre ei merg cu metroul la orele de vârf, între 7:30 şi 9:30 dimineaţa şi între 5:00 şi 7:00 seara. Dacă este şi vremea rea, în cele 4 ore nu ai loc să atunci un ac în trenuri.
O soluţie provizorie a fost introducerea în circulaţie a unor trenuri suplimentare. Directorul Metrorex promite că anul viitor vor începe lucrări de reabilitare a celor 18 kilometri de şină dintre Pipera şi Berceni şi a sistemului de monitorizare a traficului, cu bani europeni. După aceea, trenurile vor putea pleca din staţii la fiecare 90 de secunde, în loc de 180 de secunde, cum se întâmplă acum.
Marin Aldea, directorul general al Metrorex: „Este un proiect în valoare de circa 100 de milioane de euro. Se discută variantele de lucru pe timp de noapte şi de reducere a programului de funcţionare a trenurilor în perioade de vară când sunt concedii, elevii şi studenţii în vacanţă.”
Dacă ne luăm după promisiuni, peste patru ani trenurile de metrou din Bucureşti vor circula mai des decât cele din Madrid sau Paris.
Ciprian Bălţoiu, corespondent Digi24 Spania: „Este ora amiezei aici la Madrid trenurile sosesc la un interval de 4 minute. La orele de vârf frecvenţa metroului este de doar 2 minute.”
Sebastian Perju, corespondent Digi24 la Paris: „Zilnic în capitala Franţei, metroul este folosit de peste 4 milioane de persoane. Aici, la Saint Michel, unde mă aflu acum, timpul de aşteptare este de la 2 până la 5 minute, în funcţie de perioada zilei. Cu toate că în perioadele de vârf atât metroul cât şi peroanele devin neîncăpătoare, iar un bilet costă 1 euro şi 90 de cenţi, metroul rămâne cea mai eficientă modalitate de a te mişca în Paris.”
La Bucureşti se fac şi alte planuri de modernizare. Un sistem modern de taxare şi acces urmează să fie instalat în 41 de staţii. Din vara anului viitor călătoriile vor putea fi achitate inclusiv cu telefonul mobil sau folosind carduri contactless.
Marin Aldea, directorul general al Metrorex: „Este un proiect de 35 de milioane de euro. Se lucrează la staţia pilot de la Republica.”
Totodată vor fi instalate şi 139 de automate de vândut cartele.