Guvernul promite în Planul de Relansare Economică peste 3.000 de km de autostradă și drumuri expres până în 2030

Data publicării:
o sosea pe care scrie 2021 2022 2023, sugerand viitorul
foto GettyImages

Peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro, ar urma să fie finalizate în următorii ani în România, în timp ce, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, vor fi demarate lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, se arată în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat miercuri de Guvernul României, potrivit Agerpres.

Conform documentului, pe segmentul rutier, se are în vedere finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, în lungime de 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres, pe rutele: Sibiu - Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova - Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău - Borş), Sebeş - Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de Ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.

De asemenea, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se vor demara lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, la un cost estimat de 31 miliarde de euro. Tronsoanele vizate sunt: Sibiu - Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu - Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş - Iaşi - Ungheni, A3: Ploieşti - Comarnic - Braşov, A7: Ploieşti- Suceava - Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti - Alexandria - Craiova - Lugoj, Buzău/Focşani - Brăila - Galaţi, Măcin - Tulcea - Constanţa; Transregio Gilău - Cluj Napoca - Apahida.

În ceea ce priveşte sectorul feroviar, planurile autorităţilor arată investiţii în circa 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 - 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde de euro. În acest sens, se urmăreşte finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

Totodată, lista de proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate cuprinde: Ploieşti - Suceava - Dărmăneşti, Bucureşti - Craiova - Timişoara - Arad, Suceava - Cluj Napoca, Buzău - Feteşti, Port Constanţa - Palas, Predeal - Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca - Episcopia Bihor, precum şi trenul metropolitan Nădăşelu - Baciu - Cluj-Napoca - Apahida - Jucu - Bonţida.

Potrivit sursei citate, la nivel metropolitan, datele cuprinse în PNIRE amintesc de dezvoltarea în Bucureşti a noilor magistrale de metrou şi extinderea celor existente, fără a fi menţionat un termen de finalizare, respectiv: încheiere tronson M5, lansare M6 - tronsonul Gara de Nord - 1 Mai - Aeroport Otopeni, M4 - tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, extensie M2 Pipera - Petricani şi Berceni - Linia de Centură Sud.

În acelaşi timp, Planul de Relansare Economică prevede şi lucrări la metroul din Cluj Napoca, pentru Magistrala: Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca.

Pe de altă parte, în sectorul naval sunt anunţate investiţii totale de 4,3 miliarde de euro, pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa, lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.

Documentul Guvernului prezintă şi planurile destinate domeniului aerian, cu investiţii totale de 2,9 miliarde de euro, alocate în vederea extinderii şi construirii de terminale pentru pasageri şi de zone cargo, dar şi crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră.

Editor: Robert Kiss

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unirea Ungariei cu România, o propunere surprinzătoare de acum un secol sub regele Ferdinand. „N-avem de dat...
Digi FM
Regele Felipe al VI-lea al Spaniei, „devastat și distrus” de aventura soției lui: „Știa că îl înșela în timp...
Pro FM
Fiul lui Ștefan Bănică a răbufnit. Ce spune Radu despre carieră și tatăl său: „Nu m-a băgat Bănică în...
Film Now
Secretul unei prietenii de aproape 20 de ani, la Hollywood. Ryan Reynolds și Hugh Jackman, despre cât de mult...
Adevarul
Temuta regină care a stăpânit Castelul Corvinilor. De ce nimeni nu îndrăznea să se apropie de el VIDEO
Newsweek
1.200 lei în plus la pensie la recalculare, deși a muncit numai 31 ani. Câte puncte a realizat?
Digi FM
Un turist a fost obligat să plătească 2.500 de dolari înainte de a coborî de pe un vas de croazieră: “Suntem...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Cum arată cu adevărat o furnică. Fotografia care a cucerit internetul: „E incredibil! Pare un monstru”
Film Now
Angelina Jolie, prima apariție de când fiicele ei, Shiloh și Vivienne, au renunțat la numele tatălui lor...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...