Studiul de fezabilitate va fi făcut în luna mai a acestui an.
Foto: Drum expres în Polonia
Pitești-Craiova va fi de fapt drum expres și nu autostradă a declarat vineri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cu ocazia unei vizite efectuate în județul Gorj. Studiul de fezabilitate va fi făcut în luna mai.
Una dintre diferențe este aceea că autostrada trebuie să aibă obligatoriu bandă de urgență, iar pentru drumul expres nu există această obligație.
O altă diferență este separatorul dintre benzi. De cele mai multe ori, la autostradă se optează pentru parapet metalic, iar în cazul drumurilor expres este folosit așa-numitul parapet New Jersey, din beton. De asemenea, autostrăzile au obligatoriu parapet metalic și pe margine, ceea ce la drumul expres este opțional.
Viteza legală pe autostradă este 130 de kilometri la oră, în timp ce pe drumul expres se merge legal cu cel mult 120 de kilometri la oră. Viteza maximă scade în funcție de forma de relief. În zonele de deal și de munte aceasta scade la 100 sau 80 de kilometri la oră.
Nu în ultimul rând o bandă de circulație pe un drum expres este cu 25 de centimetri mai îngustă față de cea de pe o autostradă.
”Am anunţat pe reprezentanţii Ford că la sfârșitul lunii mai documentaţia pentru proiectare plus execuţie şi vreau să specific lucrul ăsta va fi finalizat, astfel încât se va putea lansa spre licitaţie. Aceasta ne face optimişti, gândindu-ne la anumite termene. În toamna acestui an vom avea câştigătorul licitaţiei şi cu toate organizările de şantier şi cu toatre lucrurile pe care le ştiţi , cea mai lungă perioadă ar fi ca la începutul anului viitor să înceapă efectiv execuţia drumului dintre Piteşti şi Craiova. Extrem de important nu doar pentru Ford, dar şi pentru cele 600 de camioane care vor merge zilnic pe aceste drum”, a spus vineri premierul Sorin Grindeanu.